Názor: Proč si Nico Rosberg (letos) zaslouží být mistrem světa?

Do konce letošní sezony zbývají čtyři závody a Nico Rosberg má před Lewisem Hamiltonem uspokojivý náskok – třiatřiceti bodů. Stačí mu tak, v případě, že Hamilton vyhraje všechny zbývající závody, dojet třikrát druhý, jednou třetí a titul bude jeho. Ani nedojetí do cíle jednoho ze závodů by Němce nemuselo postihnout výrazným způsobem. V takovém případě…

Štítky: 2016 Nico Rosberg Zveřejněno 14. 10 2016 — Šimon Trantina

Do konce letošní sezony zbývají čtyři závody a Nico Rosberg má před Lewisem Hamiltonem uspokojivý náskok – třiatřiceti bodů. Stačí mu tak, v případě, že Hamilton vyhraje všechny zbývající závody, dojet třikrát druhý, jednou třetí a titul bude jeho. Ani nedojetí do cíle jednoho ze závodů by Němce nemuselo postihnout výrazným způsobem. V takovém případě by pro zisk titulu musel ve zbývajících velkých cenách jednou zvítězit a být dvakrát druhý.

Rosberg se do této pozice samozřejmě dostal i s určitou pomocí v podobě Hamiltonových technických problémů hlavně z úvodu sezony, Britovi selhal motor v kvalifikacích na Velkou cenu Číny a Ruska a v závodě v Malajsii. Ovšem byl to i samotný Rosberg, kterého během sezony potkaly potíže nejen s technikou.

Bylo tomu tak v Monaku (problémy s pneumatikami), v Kanadě, kde byl Hamiltonem vystrčen z trati v první zatáčce, v Rakousku a ve Velké Británii, kde jej potrápilo zavěšení a hlavně převodovka. Právě kvůli těmto komplikacím se již delší dobu mezi fanoušky diskutuje o tom, zda si Nico, syn mistra světa z roku 1982 Kekeho Rosberga, zaslouží být také korunován jako šampion formule 1.

Zaslouží. Proč?

Letos je jiným pilotem než v předešlých sezonách

V minulosti, zejména v letech 2014 a 2015, jsme byli zvyklí na zádumčivého, nervózního a občas i zatrpklého Nika Rosberga, kterého viditelně sužoval neúspěch a porážky od týmového kolegy Hamiltona. Bylo zřejmé, že ho tyto neduhy svazují a nedokáže kvůli nim stabilně podávat dobré výkony a vítězit.

Tento rok je však zřetelné, že rodák z Wiesbadenu přehodnotil své myšlení. Dříve působil jako ustrašený parťák ostříleného šampiona, který doufá v nabídnutou šanci. Teď, když se podíváme na obrázky, rozhovory a chování Rosberga během velkých cen, vidíme sebejistého špičkového závodního jezdce, který na okruh přijel vyhrát.

Pořadím v šampionátu si vůbec neláme hlavu, soustředí se na každý jednotlivý víkend, na svou jízdu, je uvolněný a drží si svůj rytmus. A chybuje naprosto minimálně: když už, tak se jedná o zanedbatelná selhání.

Dokáže být Hamiltonovi rovnoměrným soupeřem a stabilně ho porážet

Od roku 2013, kdy se Rosberg s Hamiltonem poprvé potkali jako týmoví parťáci, to byl vždy trojnásobný mistr světa, který měl na konci sezony více bodů. Konečný rozdíl mezi nimi měl v minulých třech letech vzestupnou tendenci, letos to však vypadá na zlom.

Němec svými dominantními výkony například ze Singapuru, Japonska nebo Baku prokázal schopnost vybičovat se k takovým výkonům, na které ani Lewis Hamilton jednoduše nemá. Jedná se o faktor, který dlouholetému pilotovi Mercedesu dlouho chyběl a který mu lvím podílem pomáhá na cestě za ziskem prvního světového titulu.

V kvalifikacích i závodech je na tom lépe než týmový kolega, což v takto pokročilé části sezony vidíme od zmiňovaného roku 2013 poprvé. V loňské sezoně se do rozhodnutí mistrovství světa ve prospěch Hamiltona tři závody před koncem Rosberg zmohl pouze na tři vítězství a jednu jedinou pole position. Nyní máme za sebou 17 závodů a devět vítězství pro Nika, šest pro Lewise. Pole position brali oba osmkrát, v celkovém součtu kvalifikačních výsledků však vede Němec v poměru 9:8.

Je momentálně nejrychlejším jezdcem ve formuli 1

Tento bod možná rozčílí fanoušky Lewise Hamiltona, Daniela Ricciarda, Sebastiana Vettela nebo Fernanda Alonsa, ale forma, kterou Rosberg momentálně vykazuje, je skutečně skvělá. Stabilně nepochybně k absolutní špičce patří, konzistentně určit toho nejlepšího je však velmi těžké.

Mnohem jednodušeji lze však říci, kdo je nyní v nejlepším rozpoložení a je v daném období tím nejrychlejším. A tím je v závěrečné části sezony 2016 Nico Rosberg. Chcete důkaz?.

Po Velké ceně Německa Rosberg na Hamiltona ztrácel 19 bodů, což je celkem velká mezera, vzhledem k tomu, že rozdíl mezi prvním a druhým místem v cíli závodu je bodů sedm. Poté nicméně přišla letní přestávka, možnost zkoncentrovat se a znovu nabít sil, která celoživotnímu monackému rezidentovi přišla opravdu vhod.

Hamiltonovy penalizace v Belgii znamenaly desetibodovou vzpruhu, další přišla v Itálii, kde Brit špatně odstartoval a Rosberg si díky jistému výkonu dojel pro vítězství. Pak přišel na řadu Singapur a podle šéfa Mercedesu Tota Wolffa vůbec nejsilnější Němcův víkend, na který navázala Malajsie a výbuch Hamiltonova motoru. Prozatím posledním závodem této úspěšné série bylo Japonsko, kde byl Rosberg opět nedotknutelný a vyhrál všechny tréninky, kvalifikaci i závod.

Zda se Nico Erik Rosberg stane v letošní sezoně poprvé mistrem světa, zůstává zatím ve hvězdách. Zisk vytouženého titulu však pro něj nabírá čím dál reálnějších rozměrů, a pokud mu neselže technika, má situaci ve svých rukou. Můžeme si však být jisti, že pokud se mu podaří dotáhnout zatím nejdelší ročník F1 do úspěšného konce, bude trofej pro světového šampiona v dobrých rukou.

Čtěte dále: Rosberg nevěří, že by Hamilton vzdal bitvu o titul. Brit je prý motivovaný víc než kdy dříve

Bude podobný obrázek k vidění i po závodě, který rozhodne o titulu? Pravděpodobnost je velká

Bude podobný obrázek k vidění i po závodě, který rozhodne o titulu?

Diskuse k článku

Napsat komentář