Navzdory špatnému startu zajistil Bianchi porážku Caterhamu
Souboj malých stájí vyhrála v Grand Prix Německa Marussia zásluhou Julesa Bianchiho.
Souboj malých stájí vyhrála v Grand Prix Německa Marussia zásluhou Julesa Bianchiho.
Marussia
Bianchi se po zhasnutí červených světel rozjel do závodu jen pomalu, takže do první zatáčky přijel jako poslední. „Na startu jsem měl problém a propadl jsem se dozadu, ale během pár kol jsem se vrátil před Kobajašiho a Maxe, za což jsem byl rád. Pak mi šel závod celkem dobře. Všechny jsem udržel za sebou a byl jsem o dost rychlejší než vozy za mnou, takže jediná věc je, že jsme nebyli dost rychlí na to, abychom dohnali saubery. Víme, že na tom musíme pracovat. Takže závod vyšel podle očekávání.“
Chilton nestačil nejen na týmového kolegu, ale ani na jeden caterham. „Měl jsem dobrý start a podařilo se mi vyhnout nehodě v první zatáčce, ale poté můj závod nebyl moc dobrý. Změnili jsme strategii ve snaze dostat se před Kobajašiho, ale nevyšlo nám to. Dával jsem tomu vše, ale z vozu jsem nedostal dost, takže máme na čem pracovat před Maďarskem. Zdá se, že se změnami, které jsme udělali před tímto závodem, jsme trochu ztratili všude, takže to bude krátký a rušný týden, abychom to získali zpět.“
Šéf týmu John Booth přiznal, že tým zatím neví, proč Bianchimu nevyšel start, a dodal, že Chilton na Kobajašiho ztratil také kvůli nevydařené první zastávce v boxech.
Caterham
Kobajaši byl v Hockenheimu lepším z jezdců malajsijské stáje. Myslí, že na vyšší pozici nemá auto výkonnost. „Ujel jsem Chiltonovi, a když se roztočil Sutil, zajeli jsme do boxů naposledy, abychom závod dokončili na jiné sadě super měkkých. 16. místo bylo asi maximem, kterého jsme dnes mohli dosáhnout, neměli jsme výkonnost na dohnání Bianchiho, takže teď jdeme do dalšího závodu v Maďarsku příští týden, který je posledním před srpnovou přestávkou.“
Ericsson si do závodu přinesl 10sekundovou penalizaci za porušení pravidel parc fermé, protože mu tým musel tým opravovat pohonnou jednotku po kvalifikaci. Odsloužil si ji hned po safety caru. „Od té chvíle jsem se celý závod snažil dohánět.“
V závěru byl nedaleko postupu vpřed, ale nepodařil se mu. „V posledním stintu jsme se vrátili na super měkké pneumatiky a řekli mi, že na to můžu tlačit až do vlajky. Získal jsem nějaký čas na marussii přede mnou, ale asi pět kol před koncem mi ta sada pneumatik úplně odešla, takže jsem tu ztrátu nemohl úplně smazat, abych bojoval s Chiltonem, takže jsem závod dokončil osmnáctý.“
Diskuse k článku