Navzdory homologaci výkony pohonných jednotek porostou, hlavně díky softwaru

Provozní šéf Renaultu Rémi Taffin vysvětlil, jak je možné, že letošní motory budou podávat čím dál vyšší výkony, i když je jejich vývoj zmrazený.

1 Štítky: Pohonné jednotky Renault Technika Zveřejněno 6. 05 2014 — Jan Pastorek

Provozní šéf Renaultu Rémi Taffin vysvětlil, jak je možné, že letošní motory budou podávat čím dál vyšší výkony, i když je jejich vývoj zmrazený.

FIA dopředu naplánovala, že před každou novou sezónou dojde ke zmrazení vývoje pohonných jednotek a k rozmrazení znovu až během zimní přestávky. Zároveň se bude prostor pro vývoj každým rokem zmenšovat, až dojde k úplnému zmrazení jako u desetiválců.

Rozložení výkonnosti přesto není zafixované, agregáty se v průběhu sezóny zlepšují a budou v tom pokračovat. Jak je to možné? Zmrazený je totiž jen vývoj hardwaru.

„Výkon bude přicházet od evolucí softwaru, od hardwaru trochu taky,“ vysvětloval Taffin. Protože úpravy hardwaru jsou pořád možné se svolením FIA, pokud je jejich cílem zlepšit spolehlivost nebo snížit náklady.

„Například pokud vyřešíme některé problémy, které máme s šestiválcem, můžete z něj pak možná dostat trochu víc. Pokud něco odemknete, má to dvojitý nebo trojitý efekt. Tak dnešní pohonné jednotky fungují.“

Další zlepšení výkonu si Renault slibuje od lepšího paliva, který by měl Total dodat jeho zákaznickým týmům zřejmě už ve Španělsku. Red Bull od něj očekává zrychlení o dvě až tři desetiny sekundy.

Diskuse k článku

Napsat komentář