Návrat ztraceného syna: Na Mazepinovo místo u Haasu nastupuje Magnussen
Kevin Magnussen se překvapivě vrátí do formule 1 poté, co ho Haas podepsal jako náhradu za Nikitu Mazepina.
Haas hodnotil řadu kandidátů pro sezonu 2022 poté, co se rozhodl, že nemůže pokračovat s Mazepinem a ruským titulním sponzorem Uralkali po invazi na Ukrajinu.
Zatímco zkušení jezdci jako Antonio Giovinazzi a Nico Hulkenberg byli se sedadlem silně spjati, Haas se rozhodl vrátit k bývalému závodníkovi Magnussenovi, aby byl týmovým kolegou Micka Schumachera.
Magnussen jezdil za tým Haas v letech 2017 až 2020, ale americký tým se rozhodl, že s ním nebude v loňském roce pokračovat, protože chtěl místo toho pokračovat ve vývoji nováčků.
Poté, co přišel o místo v F1, Magnussen přešel ke sportovním vozům, primárně závodil v IMSA ve Spojených státech. Loni také závodil v Le Mans po boku svého otce Jana.
Magnussen byl potvrzen, že bude pokračovat v IMSA s Ganassim a bude letos závodit pro Peugeot v jeho novém programu WEC, ale s oběma stranami byla uzavřena dohoda, která mu umožní převzít místo v Haasu.
Magnussen, který je v současné době na cestě do Bahrajnu, aby se tento týden zúčastnil posledního předsezonního testu, řekl, že by rád znovu pracoval se svým bývalým týmem.
„Samozřejmě jsem byl velmi překvapený, ale stejně tak nadšený, že jsem dostal telefonát od Haas F1 Team,” řekl Magnussen.
„Díval jsem se jiným směrem, pokud jde o závazky pro rok 2022, ale příležitost vrátit se a soutěžit ve formuli 1 a s týmem, který velmi dobře znám, byla prostě příliš přitažlivá. Opravdu musím poděkovat jak Peugeotu, tak Chipovi. Ganassi Racing za to, že mě okamžitě propustili – obě jsou skvělé organizace.
Samozřejmě také chci poděkovat Gene Haasovi a Guentheru Steinerovi za šanci obnovit mou kariéru ve formuli 1. Udrželi jsme si pěkné vztahy a naše pozitivní spojení zůstalo, i když jsem na konci roku 2020 odešel. Byl jsem co nejvíce informován o vývoji VF-22 a potenciálu v balíčku.
Je na tom hodně práce, ale jsem nadšený, že toho mohu být součástí. Nemůžu se dočkat, až se v Bahrajnu vrátím za volant vozu formule 1.”
Volkswagen chce v Číně zdvojnásobit prodeje elektrických vozidel