Návrat na výsluní bude Ferrari trvat roky, použití loňského auta odmítá
Šéf Ferrari Mattia Binotto žádá o "trpělivost" a odhaduje, že bude trvat "roky" než tým začne zase pravidelně vítězit.
Ferrari muselo opustit některé metody používání svých pohonných jednotek a pro letošek nasadilo zcela novou koncepci aerodynamiky. Rychlost Ferrari ve srovnání s loňskem tak výrazně klesla.
Šéf týmu Mattia Binotto nejprve popřel, že je tým v krizi (ale připustil termín “bouře”). Nyní upozorňuje, že návrat Ferrari na výsluní může trvat roky.
“Jak dlouho to potrvá? Když se ohlédnete zpět na časové cykly [na jejichž konci se dosáhne na vítězství], tak to trvá vždy několik let. Ve formuli 1 neexistuji vždy jeden jediný zázrak [který všechno vyřeší]. Je nutná trpělivost a stabilita.”
Ferrari nyní nepomáhá omezení vývoje ve snaze krotit finanční výdaje ve stínu pandemické krize.
“Motory se nesmí vyvíjet, tady nic nesvedeme,” tvrdí Binotto. “Pracujeme na motoru pro příští rok a na siloměru se mu daří dobře. Na autě jsou uplatněny restrikce. Našim plánem je soustředit se na další sezony. Nejen 2021, ale určitě na sezonu 2022.”
Ročník 2022 představí novou generaci technických pravidel, auta budou konstruována na zelené louce.
Binotto trvá na tom, že na výkonu ztratil nejen motor Ferrari, ale také motory Mercedes, Renaultu a Hondy. “My jsme ale ztratili nejvíce. Náš loňský [silný] motor částečně kryl nedostatky auta, což letos [slabší motor] nedělá. A nedostatky auta jsou tak znát. Na tom pracujeme.”
Návrat k loňskému modelu auta nebo jeho částem ale podle Binotty nepřichází v úvahu.
“Letošní auto je hodně odlišné. Není to plug-and-play. Nedá se vzít díl z jednoho auta a jednoduše nasadit na druhé. ”
Šéf Mercedesu lituje Ferrari, a obvinil některé jeho členy ze špatných rozhodnutí
Binotto očekává, že sjednocení výkonnostních módů motorů mezi kvalifikací a závodem některé týmy zpomalí a Ferrari pomůže.
“Jsem zvědavý, které týmy to postihne a jak. Bude to zajímavé. Monza je výkonnostně náročná, výkonností rozložení sil se může změnit. Je důležité v kvalifikaci dosáhnout vyšších pozic, protože v závodě pak auto v závěsu za jinými hůře funguje. Nové nařízení kolem motorů by mohla mít významný vliv.”
Šéf Mercedesu Toto Wolff ale upozorňuje, že zákaz ‘párty módů’ naopak týmu pomůže v závodě.