Návrat “mafiána”, který má spasit Alpine
Je Flavio Briatore poslední šance, která může Alpine, potažmo Renault, zachránit od ostudy?
Italský podnikatel Flavio Briatore je jednou z nejkontroverznějších a zároveň nejvýraznějších postav v historii F1. Briatore se do F1 dostal přes vazby v módní značce Benetton, která zároveň vlastnila stáj F1. V letech 1994 a 1995 vedl jako šéf stáje tým za ziskem mistrovských titulů Michaela Schumachera, které byly v roce 1995 doplněny vítězstvím v poháru konstruktérů. Na úspěchy z dob Benettonu navázel v letech 2005 a 2006 s továrním týmem Renault, kde slavil v každém z těchto ročníků oba mistrovské tituly.
ČTI ONLINE MAGAZÍN KOLO NA KOLO
Do dějin F1 se ale také zapsal negativním písmem, když pod jeho vedením při GP Singapuru dostal tehdejší pilot Renaultu Nelson Piquet mladší příkaz, aby boural, aby mohl Fernando Alonso vyhrát. Za crash-gate následně dostal Briatore doživotní zákaz účasti na závodech F1, který mu byl později zrušen.
Briatore se od té doby v paddocku příležitostně objevuje, nikdo to však nebylo ve spolupráci s některým z týmů. To by se však mohlo brzy změnit. Šéf Renaultu Luca de Meo dal údajně Briatoremu nabídku, která zahrnuje roli poradce soustředící se zejména na výběr správných inženýrů. Spekuluje se, že Briatore nabídku přijal.
Pro Briatore by to už byla třetí kapitola v Enstone. Tu první zažil pod značkou Benetton, druhou v rámci továrního týmu Renault. Alpine prochází již několik měsíců masivními personálními změnami. Posledním příchozím inženýrem je do stáje z Enstone David Sanchez, který opustil McLaren. Cíl Alpine je již několik let naprosto jasný – bojovat o mistrovské titule, ke kterým ale nyní má dále, než kdy dříve. Je Flavio Briatore spasitel, který může do týmu touto cestou vznést vítěznou mentalitu?