Natáčení formulového ‘Top Gun’ bude náročné. F1 pohlídá, aby nebyly narušeny víkendy

Stále nepojmenovaný film z formulového prostředí s Bradem Pittem tvořený skupinou lidí, která pracovala i na filmu Top Gun: Maverick, bude od léta součástí závodních víkendů. CEO F1 Stefano Domenicali návštěvníky vítá, vedení sportu ale bude produkci hlídat, aby nijak nenarušila průběh Grand Prix víkendu.

Štítky: FOM Liberty Media Stefano Domenicali Zveřejněno 17. 04 2023 — Vašek Štěpánek

Producent Jerry Bruckheimer a režisér Joseph Kosinski si po úspěchu snímku Top Gun: Maverick dali za úkol vytvořit další úspěšnou stopáž. Tentokrát se má jednat o film pojednávající o rivalitě ve formuli 1.

Hlavní hvězdou filmu bude známý herec Brad Pitt, který bude mít po svém boku Damsona Idrise – ten se proslavil svými rolemi v seriálech Sněží! a také Roj od Amazonu. Poradcem pro oba herce bude aktivní pilot F1 Lewis Hamilton.

Natáčení má začít už v létě a štáb bude své snímky sbírat přímo z reálných závodů F1, potvrdil to generální ředitel formule 1 Stefano Domenicali. Práce na snímku začne od Grand Prix Velké Británie v Silverstonu.

CEO F1 se ale nechal slyšet, že ačkoli má z nového projektu radost, vedení sportu bude hlídat, aby natáčení filmu nenarušilo průběh závodního víkendu. „Po úspěchu Drive To Survive zde máme další zajímavý projekt a já z něj mám velkou radost.

Je skvělé, že tímto způsobem prezentujeme náš sport široké veřejnosti. Je to zase něco nového a pevně věřím, že v budoucnu přijdou další takové projekty. Teď na to lidé možná koukají skrz prsty, ale to tehdy koukali i na Drive To Survive.

Formule 1 potřebuje k dlouhodobému zájmu dobrou prezentaci a my produkci nabídneme vše, co bude v našich silách. Zároveň ale budeme hlídat, aby natáčení filmu nenarušilo klasický průběh víkendu, nechceme, aby se tento projekt stal pro ostatní invazivní.

Budeme v neustálém kontaktu a jakýkoliv nápad budeme s produkcí konzultovat. Chceme vědět, jak moc mají být týmy a jezdci zainteresováni do filmu. Jak už jsem ale řekl, o nic méně důležité pro nás je, aby produkce týmy nerozptylovala,“ vyjádřil se Domenicali.

Generální ředitel Liberty Media, která vlastní komerční práva F1, Greg Maffei rovněž vítá nový filmový projekt a zmínil kroky, které formuli 1 pomáhají mediálně růst. „Mám radost z toho, jak velký mediální zájem si F1 v posledních letech vybudovala.

Přišel Netflix, který propagaci F1 pomohl, ale nemůžeme zakrnět a spoléhat se jen na jednu kartu. Například Simpsonovi zná každý, ale posledních několik let je jejich seriál víceméně to samé a každý ví, co očekávat. To my nechceme.

Snažíme se jít s formulí 1 s dobou a reagovat na aktuální mediální trendy. Založili jsme sportu instagramový účet a zřídili jsme ji také Tik Tok. Myslím, že další film o F1 v čele s Bradem Pittem nám jen pomůže a otevře dveře budoucím projektům,“ nechal se slyšet Maffei.