Naše kvalifikační rychlost nebyla na úkor té závodní, zdůrazňuje Smedley
Podle závodního šéfinženýra Williamsu by včerejší, agresivnější nastavení vozů FW35 nemělo mít negativní vliv na jejich dnešní výkonnost.
Podle závodního šéfinženýra Williamsu by včerejší, agresivnější nastavení vozů FW36 nemělo mít negativní vliv na jejich nedělní výkonnost.
Williams má dnes jedinečnou možnost dát zapomenout na všechny promarněné příležitosti v letošní sezoně a konečně si na své konto připsat nějaký velký úspěch. Týmu z Grove ve včerejším souboji s časem vyšlo vše, na co sáhl, a jeho jezdci si po bezchybném výkonu zajistili start z první řady. Vítězství proto rozhodně není nereálné, nad závodní výkonností bíle zbarvených monopostů přesto visí jisté otazníky, zejména co se týče práce s obutím.
„Myslím si, že kvalifikační a závodní nároky jsou dvě zcela odlišné věci – ale když uděláte jednu věc správně, neznamená to, že tím musíte ublížit něčemu jinému,“ řekl Smedley Autosportu.
„V tuhle chvíli nevěřím tomu, že bychom tak ublížili závodu. Když už – tak podle toho, co jako skupina lidí víme – tak jsme tomu možná trochu pomohli.“
„Ale víme, že občas trpíme opotřebením a drolením, stejně jako jiné týmy, takže se musíme pokusit přes to dostat a ujistit se, že v závodě budeme alespoň stejně dobří jako ostatní,“ podotkl.
Na druhou stranu Williams dle jeho slov na rivaly od Mercdesu i nadále ztrácí, byť současný odstup označil Smedley za celkem přijatelný.
„Když se podíváte na nejlepší sektory (zajeté) s prázdnou nádrží, pak je Mercedes o tři desetiny před námi. Je férové říct, že nemáme nejrychlejší auto, ale být tři vteřiny za nejrychlejším vozem znamená, že stahujeme ztrátu.“
„Je to okruh, který nám sedí, a to nám pomáhá, ale není žádná ostuda říct, že po osmi (sedmi – pozn. red.) odjetých závodech šampionátu 2014 je Williams tři desetiny za Mercedesem. S tím jsem rozumně spokojen,“ dodal.
Diskuse k článku