Náhradní kalendář sezony 2020 získává konkrétní obrysy

Vedení F1 zveřejnilo základní kontury náhradního kalendáře pro sezonu 2020. Ačkoli ještě není žádný termín definitivní, formule 1 chce začít o prvním červencovém týdnu Velkou cenou Rakouska na Red Bull Ringu. Končilo by se v prosinci v Bahrajnu a v Abú Dhabi. Vše ale záleží vždy na rozhodnutí úřadů v konkrétní zemi a série velkých cen v úvodu kalendáře se pojede jen před televizními kamerami.

Štítky: 2020 GP Francie Zveřejněno 27. 04 2020 — Tomáš Richtr

Před optimistickou prezentací nápadů na novou podobu kalendáře 2020 bylo oznámeno ještě zrušení Velké ceny Francie na okruhu Paula Ricarda. Nejedná se v tomto případě o odsun na náhradní neurčitý termín. Stejně jako Austrálie a Monako byla velké cena ve Francii letos zrušena bez náhrady. Francouzské autority totiž protahují přísná pandemická omezení hluboko do léta a šéf GP Francie Eric Boullier prohlásil, že pozornost pořadatelů se soustředí na léto 2021. Někteří komentátoři ale v prohlášení pořadatelů vidí malinká zadní vrátka, že by se letos mohl závod F1 na okruhu Paula Ricarda jet, ale ne pod hlavičkou Velké ceny Francie. Pořadatelé (GIP Grand Prix de France – Le Castellet) totiž specificky říkají, že berou “na vědomí nemožnost uspořádat Velkou cenu Francie 28. června 2020” a že se jejich pozornost “soustředí na léto 2021”.

Promotéři totiž nejsou ochotni pořádat velkou cenu bez diváků, protože tím přijdou o svůj klíčový příjem. Odmítají tak platit vedení F1 za pořádání závodu. V takových případech si musí vedení F1 okruh pronajmout. Bude tedy platit promotérům. To může mít dopad na některá smluvní ujednání. Některými řešeními tak mohou být závody F1 pod alternativními názvy velkých cen.

Oficiální stav kalendáře 2020 ke dni 27. dubna 2020

Ve stejnou dobu pořadatelé Velké ceny Velké Británie formálně potvrdili, že pokud se velká cena na Silverstonu pojede, bude to určitě bez diváků. Promotér GP Velké Británie ale chce závod uspořádat alespoň pro televizní kamery.

Vedení formule 1 si ale po neoptimistických rozhodnutích vzápětí připravilo optimistické vystoupení. V něm nabízí kontury toho, jak by mohl náhradní kalendář F1 sezony 2020 vypadat.

Základní idea nového kalendáře F1 sezony 2020

Cílem je začít sezonu Velkou cenou Rakouska o víkendu 3. až 5. července. Majitel dvou týmů F1 Red Bull a Alpha Tauri, majitel Red Bull Ringu a současně promotér Velké ceny Rakouska Dietrich Mateschitz má blízký vztah s rakouským kancléřem Sebastianem Kurzem. Také proto jsou i s ohledem na situaci v zemi dohody o pořádání GP Rakouska snadnější.

Letní měsíce červenec a srpen by byly věnovány závodům v Evropě. Formule 1 by se pak přesunula směrem na východ. V září a říjnu cílí na závody v Asii a směrem k listopadu pak na oba americké kontinenty. Sezona by vyvrcholila v prosince závody na Středním východě, konkrétně v Bahrajnu a Abú Dhabi.

Úvodní závody budou určitě bez diváků, pojedou se jen před televizními kamerami. Ale s diváky se počítá v pozdějších fázích kalendáře. Zásadní je s úřady každé země dohodnout podmínky o vstupu týmů a jejich chování v dějišti velké ceny.

“Pojedeme pouze tehdy, pokud budeme mít spolehlivý plán, jak pokrýt rizika a případné problémy,” řekl šéf formule 1 Charles Carey. “Chceme se vrátit do světa, který známe a milujeme, ale musíme tak udělat správným a bezpečným způsobem.”

K evropským závodům by se mohly zařadit velké ceny ve Španělsku a Maďarsku a podle BBC pořád probíhají jednání o návštěvě Francie v pozdější fázi léta.

Dlouhá omezení mají Belgie (zatím až do konce léta) a Nizozemsko. Velké ceny v těchto zemích jsou tedy spíše méně pravděpodobné. Itálie byla jednou z nejvíce postižených zemí, takže určující bude spíše politický tlak na restart byznysu a ‘pozvednutí nálady’, proti kterému půjde pochopitelná opatrnost úřadů. Ferrari ale o pořádání závodu v Itálii velmi stojí. Majitel okruhu Imola nabídl vedení seriálu možnost uspořádat velkou cenu formule 1, která tam jezdila v letech 1980 až 2006.

Vedení F1 usiluje o 16 závodů, aby nemusela začít dávat televizním společnostem slevy v závislosti na počtu závodů pod tímto limitem.

Diskuse k článku

Napsat komentář