Načasování změn kolem podlahy Alfu Romeo nakrklo
Švýcarskou skupinu Sauber, která letos bude naposledy působit pod názvem Alfa Romeo, rozčarovala pozdní změna pravidel v oblasti podlahy. Změny jdou podle Hinwillu na ruku jen nejlepším týmům a středopolovým stájím nezbylo nic víc než se přizpůsobit.
Během srpna loňského roku byla potvrzena změna pravidel v oblasti podlahy, která začne platit už od letošní sezony 2023. Cílem je, aby se snížila efektivita podlah monopostů a vozy přestaly poskakovat a způsobovat jezdcům bolesti zad.
Paradoxní ale je, že pravidlo bylo potvrzeno až v době, kdy se týmy přirozeným vývojem nepříjemného jevu zbavily. Velkým zastáncem změny byl Mercedes, tomu by podle všeho měly nové regule pomoci nejvíce. Konkrétně Alfu Romeo změna rozčílila.
„Máme rádi změny, vždy se jedná o příležitost zlepšit svou úroveň a trochu promíchat síly ve startovním poli. Teď jsme ale nebyli šťastní… nová pravidla ohledně podlah byla oznámena velice pozdě, v té době už jsme měli rozpracované auto pro rok 2023.
FIA nám tím způsobila nemalý bolehlav a my museli jisté části našeho monopostu překopat, což pro tým ze středu pole není příjemné. Velké týmy se s tím vypořádají rychle, ale my nebo naši nejbližší soupeři úplně ne.
Každá rychlá změna v pravidlech jde na ruku největším týmům, protože mají mnohonásobně větší zdroje. Bojím se, že tímto krokem se rozdíly ve výkonech mezi špičkou a zbytkem pole opět zvětší,“ vysvětlil technický šéf týmu Jan Monchaux.
Nová pravidla byla přitom původně navržená tak, aby vozy generovaly větší přítlak právě od podlah, a ne z předních či zadních křídel. Podle Monchauxe jde tak o nelogický krok zpět a menší týmy měly co dělat, aby se novým regulím přizpůsobily.
„Nedává mi to smysl. Před rokem se zavedla nová pravidla jen proto, abychom je za rok zase měnili a udělali krok zpět. Člověk si řekne, že 15 milimetrů není nic, ale ve formuli 1 se jedná o velkou a výraznou změnu.
Museli jsme se tomu tak přizpůsobit, což nebylo jednoduché. Celkově jsem ale na tým pyšný, protože si myslím, že jsme odvedli dobrou práci a snad jsme na novou sezonu připraveni,“ přesunul se Monchaux do nadcházejícího ročníku.
Technický šéf Alfy Romeo ještě popsal, co je na letošním modelu C43 nové. „Výrazné změny jsou v zadní části vozu u zavěšení kol a difuzoru. Věříme, že nás inovace v této oblasti zbaví problémů, které jsme měli vloni.“