Na vítězství se načekal, jeho oslavy však nepřeháněl
Premiérové vítězství Valtteriho Bottase přišlo už ve čtvrtém závodě pro Mercedes. Načekal se na něho více než osmdesát velkých cen. A i když na první pohled nevypadala vítězná oslava nijak výjimečně, byl uvnitř finský pilot velmi spokojený.
Raketový start v podání tohoto Fina a lehké zaváhání jezdců Ferrari znamenal okamžitý posun do čela závodu. Nedlouho poté musel na trať safety car, ale i s touto situací se dokázal Bottas mistrně vypořádat. Po jeho opuštění závodní dráhy svým soupeřům znovu nedal šanci na atak.
Šance Ferrari na další vítězství se pomalu začínaly rozplývat, neboť dlouhé táhlé rovinky okruhu v Soči zvýrazňovaly náskok finského pilota na čele. Do hry proto vstoupila taktická hra nervů inženýrů na boxové zdi obou týmů.
Když pak po přezutí udělal Valtteri Bottas chybu v nájezdu do třinácté zatáčky, dal Sebastianu Vettelovi šanci se dotáhnout. Němec tlačil, nutil Fina udělat další chybu, již by čtyřnásobný mistr světa využil, avšak nepodařilo se. Nervy Bottase o premiérové vítězství ve formuli 1 nepřipravily.
Kdo by po protnutí cílové pásky čekal mohutné oslavy a řev do vysílačky, zřejmě by se nedočkal. Děkovačka týmu, lehký úsměv na tváři a toť vše. Nic to ovšem nemění na vnitřním pocitu štěstí, který přišel v pravou chvíli. Po nevydařeném víkendu v Bahrajnu a řečech o týmové režii ve prospěch Lewise Hamiltona.
„Je to úžasné. Trvalo to docela dlouho, více než 80 závodů, ale rozhodně to stálo za to čekání, za to učení se. Tahle zvláštní šance se naskytla v zimě, kdy jsem se připojil k týmu, a dnes mi to umožnil. Takže chci opravdu vyjádřit díky týmu, bez něj by to nebylo možné. Je to úžasný pocit.
Měli jsme složitý začátek roku, souboj s Ferrari byl dnes opět těsný, ale nám se podařilo být na vrcholu. Stále je to tak, že musíme tlačit, nicméně jsem obrovsky šťastný,“ rozplýval se Bottas v rozhovoru.
#W08 #VB77 #RussianGP @MercedesAMGF1
📸 Steve Etherington pic.twitter.com/Lk2ctLjhRk
— Valtteri Bottas (@ValtteriBottas) 29. dubna 2017
Vědom si své chyby v již zmiňovaném okamžiku po pit stopu, vytvořil na sebe tlak, který, jak sám tvrdí, nebyl nikterak velký a jeho jízdu v žádném případě neovlivnil. „Bylo to v pohodě. Hlavní bylo dostat se před auta o kolo zpět. S těmito novými auty ztrácíme přítlak, dostaneme-li se na rozdíl menší než dvě tři sekundy. Bylo proto složité dostat se na dostřel a předjet je bez ztráty času.
Nebyl jsem spokojený s několika případy a s deseti až patnácti koly do cíle jsem i jednou probrzdil, což mě taky stálo něco na tempu, ale jinak bylo všechno v pořádku. Pak jsem požádal tým i o ticho, abych se mohl soustředit,“ popisoval důležité okamžiky závodu finský pilot Mercedesu.
Diskuse k článku