Existoval plán jet GP Rakouska v protisměru
Na začátku července se pojedou dva závody na Red Bull Ringu – GP Štýrska a GP Rakouska, podobně tomu bylo i vloni. Organizátoři letos ale původně zamýšleli, že by se jeden ze závodů odjel ‚v protisměru‘. Návrh byl ale smeten ze stolu.
Ve Spielbergu se i letos pojedou dva závody. Situace ohledně onemocnění Covid-19 se neustále mění, a proto lze očekávat ještě další změny v letošním kalendáři. Potvrdily to i původně plánované závody v Turecku a Singapuru, nakonec se pravděpodobně nepojede ani v jedné z těchto zemí. Singapur je definitivně ze hry, Istanbul má pořád naději.
Právě kvůli těmto změnám a kvůli snaze eliminovat jakékoli riziko vypadnutí závodu se vedení F1 začíná soustředit na destinace, ve kterých se může jet víckrát než jednou. Vedle Rakouska se královna motorsportu možná dvakrát podívá také do Ameriky.
Vzhledem k tomu, že na Red Bull Ringu se letos opět pojedou dva závody, snažili se organizátoři uspořádat jeden závod v opačném směru, nechtěli totiž hostit dva úplně stejné závody za sebou.
Helmut Marko z Red Bull, který okruh vlastní ale uvedl, že z logistických důvodů není možné takovou razantní změnu uskutečnit. Odhadované náklady se pohybují mezi 5-8 miliony eur a spolu s krátkou čtyřdenní pauzou mezi závody, není možné tyto úpravy provést a stihnout.
„Společně s FIA jsme vypracovali plán jízdy v protisměru a byla tam dvě záludná místa. Ve třetí zatáčce by piloti brzdili do prázdna a první zatáčce by mezi diváky mohlo vletět nějaké auto. Monoposty by totiž jeli z kopce dolů ve velkých rychlostech a bez speciálních opatření,“ svěřil se Marko.
Dalším nápadem, jak zlepšit show v Rakousku bylo zavedení sprintové kvalifikace. V letošní sezoně nás čekají celkem tři víkendy, ve kterých k tomuto experimentálnímu harmonogramu dojde. Nicméně britský Silverstone zaplatil nemalý poplatek za to, aby byl první tratí, na které se sprintové kvalifikace uskuteční.
Co se však zajistilo je, že Pirelli přiveze pro oba závody jiné alokace pneumatik (jinak tvrdé pneumatiky). Během GP Štýrska budou mít piloti k dispozici sady C2, C3 a C4. Pro Velkou cenu Rakouska Pirelli připraví nejměkčí sady, tedy C3, C4 a C5.