Na Paul Ricard se “vylepšuje” až 70 % délky závodní dráhy
Pořadatelé závodu na okruhu Paul Ricard oznámili, že provedli změny, které mají za cíl zatraktivnit tamní Velkou cenu.
Nemá cenu si něco nalhávat, závody na okruhu Paul Ricard zejména kvůli asfaltovým únikovým zónám nenabízejí tu nejlepší podívanou. I proto se pořadatelé rozhodli pro změnu – přeasfaltovali 70 % okruhu, změny se dotkly všech patnácti zatáček vyjma 10. pravotočivé zatáčky Signes.
Úpravy měla na starosti firma Dromo, jež předtím renovovala trať v Silverstone nebo v Zandvoortu. „Měli jsme požadavky na úpravu některých zatáček z hlediska asfaltu. Řekli jsme si, že uděláme maximum, co můžeme. Bylo to víceméně jako v Silverstone, museli jsme dodržet limity dané dráhou,“ objasnil šéf stavitelské firmy Jarno Zaffelli.
„Aplikovali jsme stejnou metodu. Vyjma desáté zatáčky jsme lehce přepracovali všechny ostatní zatáčky, které jsme i přeasfaltovali. Někde jsme udělali změnu s ohledem na drenáž asfaltu (odvádění vody z dráhy, pozn. red.), jinde jsme zohlednili možnosti k předjíždění.
Jarno Zaffelli
Nejvýraznější změnu jsme provedli v páté zatáčce, pomalé pravotočivé zákrutě, kde jezdci zrychlují k jednomu z nejlepších míst pro předjetí. Zatáčka teď má výraznější vrchol,“ popisuje Zaffelli s tím, že i sedmá zatáčka před rovinkou Mistral má nyní plynulejší přechod z nakloněné vozovky do roviny, aby nabídla více přilnavosti.
„Je to před dlouhou rovinkou, takže přilnavost v tom místě je klíčová pro najetí do osmé zatáčky a připravení předjetí.“
Došlo také k odstranění většiny nerovností, jako třeba na vjezdu do boxů. „Nový asfalt bude rozhodně méně hrbolatý. Až jezdci přejedou rovinky, které jsme neupravovali, a najednou na nový asfalt, bude to pro ně mnohem hladší,“ dodává Zaffelli. Podle něj jim nový povrch nabídne větší oporu.
Firma se také na požadavek pneumatikářské společnosti Pirelli soustředila na to, aby měl asfalt po celé délce okruhu jednotné složení, což se vyjma neupravovaných pasáží podařilo. S výsledkem jsou stavitelé spokojení. „Provedli jsme velké množství drobných oprav a vylepšení. Uvidíme, jak budou fungovat, až se tam pojede závod formule 1,“ doplňuje Jarno Zaffelli.
Plánovaná změna okruhu Catalunya nejspíše dále zhorší možnosti předjíždění