Na jaké peníze si přijdou piloti F1 ze sociálních sítí? Králem Instagramu je Hamilton

Výdělek ze sociální sítě Instagram je u Lewise Hamiltona větší než bonusy Verstappena, Leclerca i Ricciarda dohromady. Číslo pravděpodobně poroste, neboť je o formuli 1 stále větší mediální zájem.

Štítky: F1 Lewis Hamilton Zveřejněno 20. 03 2022 — Vašek Štěpánek

Zájem o formuli 1 stoupá. V současnosti je královna motorsportu nejrychleji se rozvíjejícím ligovým sportem na světě, o čemž jsme se mohli sami přesvědčit při loňské Velké ceně USA, kterou navštívilo téměř půl milionu lidí.

Faktorů, proč tomu tak je, je hned několik. V posledních letech se o popularitu sportu postaral seriál Drive to Survive, který je dostupný na streamovacím gigantovi Netflix. F1 pomohla i loňská sezona a ostrý duel o titul mezi Verstappenem a Hamiltonem.

V neposlední řadě vděčíme za větší povědomí o formuli 1 i sociálním sítím. Na tich jsou piloti velmi aktivní a sledují je i další celosvětově známé osobnosti. Například samotného Hamiltona sleduje více lidí než oficiální účet F1.

Pilot Mercedesu sociální sítě využívá i pro své další aktivity mimo F1. Hamiltonovou vášní je móda, hudba, boj za lidská i zvířecí práva, a právě díky těmto dalším iniciativám sledují mistra světa i lidé, kteří jinak s F1 nemají nic společného.

Rozmachu královny motorsportu si všiml také úřadující šampion Max Verstappen. Za poslední rok se počet fanoušků na instagramovém účtu mladého závodníka zdvojnásobil. Růst F1 na sociálních médií také znamená více příležitostí pro sponzorované příspěvky.

Naprostým králem sociálních sítí z motoristického prostředí je Lewis Hamilton, toho sleduje přes 27 milionů uživatelů a v březnu loňského roku se zařadil mezi deset nejlépe placených sportovců na světě.

Čisté jmění za uplynulý rok u sedminásobného mistra světa bylo 82 milionů dolarů, z toho celkem 12 milionů pokryly sociální sítě. Vzhledem k rostoucímu zájmu o F1 se mohou sumy i nadále zvyšovat. Ostatní jezdci si díky Instagramu také začínají slušně přivydělávat.

Podle nejnovějších průzkumů se ukazuje, že výdělky Maxe Verstappena ze sociálních sítí se vloni zvýšily o 98 %. Ještě lépe je na tom Sergio Pérez, ten díky spolupráci s Red Bullem a větším zájmem o sport zaznamenal nárůst o 115 %.