Montoya doporučuje Hamiltonovi co nejdříve změnit závodního inženýra
Ačkoli to nahlas nikdo ve Ferrari neřekne, vztah Lewise Hamiltona s jeho závodním inženýrem není idylický.
Spojení Lewise Hamiltona a Ferrari zatím rozhodně nenabízí to, co obě strany (potažmo tři s fanoušky) od tohoto historického přestupu očekávaly. V rámci bodů není Hamilton od týmového kolegy Charlese Leclerca příliš daleko (71 ku 94), ale na trati se zdá být rozdíl propastnější.
Světlými momenty Hamiltona byly sprintové závody. Ten v Číně vyhrál, v Miami skončil třetí. V hlavním závodě bylo jeho nejlepším výsledkem čtvrté místo v Imole, zatímco Leclerc se objevil na pódiu již třikrát.
Během dosavadních devíti závodu ve Ferrari jsme v rámci rádiových komunikací několikrát viděli neporozumění Hamiltona s jeho novým závodním inženýrem, kterým je Riccardo Adami. Adamiho Hamilton “zdědil” – italský závodních inženýr již předtím sloužil Carlosovi Sainzovi a Sebastianovi Vettelovi.
Jak Hamilton tak Ferrari říkají, že v rámci vztahu závodního inženýra a pilota je na straně garáže sedminásobného mistra světa všechno v pořádku, nicméně znatelné napětí nelze skrýt.
Bývalý pilot Williamsu a McLarenu Juan Pablo Montoya má v tomto tématu jasno. Hamilton si musí stát za sebou a pokud si s Adamim nerozumí, musí požádat o změnu závodního inženýra: “Myslím, že do toho nejsem zapletený, ale zní to jako: ‚Podívej, tvůj týmový kolega to může řídit.‘ To je ten problém, to je ten problém.”
“To se stává často a v určitém okamžiku, nevím, co se stalo teď po závodě, ale v určitém okamžiku se Lewis bude muset naštvat a požádat o změnu inženýrů nebo něco takového. Protože pokud provede změnu inženýrů, bylo by dobré, kdyby si lidé kolem něj řekli: ‚Budu s Lewisem spolupracovat, nebo mě vyřadí?‘”
V otázce Adamiho byl Montoya ještě přímočařejší: “Kdybych byl u Ferrari, zatahal bych ho za uši a řekl: ‚Udělej to znovu a budeš pracovat u stolu v kanceláři, protože nemáme zájem o lidi, jako jsi ty, rozumíš?”