Mít čistý štít je po zákazu startu zvláštní, říká Albon
Kevin Magnussen si v Baku odpykal trest zákazu startu v závodě za nasbírání maximálního počtu trestných bodů. Do Singapuru jede dánský závodník s čistým kontem, co se trestných bodů týče.
Systém trestných bodů platí od roku 2014. Pokud jich pilot nasbírá v rozmezí 365 dnů alespoň 12, čeká ho zákaz startu v následujícím závodě. Až po 10 letech existence tohoto systému se objevil první “hříšník” který dosáhl plného počtu trestných.
Je jím samozřejmě Kevin Magnussen, který musel vynechat závod v Baku a místo něj do druhého Haasu naskočil mladík Oliver Bearman. Do GP Singapuru se Magnussen vrací s čistým štítem, tedy s žádnými trestnými body na svém kontě.
Článek pokračuje níže.
NOVÉ ČÍSLO MAGAZÍNU KOLO NA KOLO
Fanouškem trestných bodů rozhodně není Alexander Albon, který si myslí, že je celá situace s trestnými body zamotaná a komplikovaná: “Nemyslím si, že tomu někdo fandí. Trestem v samotném závodě by mělo být to, co se stalo.”
“Když se podívám zpět na případy, za které byl Kevin trestán, v těch závodech měl být potrestán mnohem více. To vytvoří precedens, který se opakuje a pak je to trochu zamotané. Bylo několik momentů, které byly opravdu nebezpečné, ale mnoho z nich také nebylo.”
“Vypadá to trochu divně. Divné je i to, že po vašem zákazu startu přijde reset a vy máte zpátky čistý stůl,” dodal Albon.