Mick Schumacher prozradil největší překvapení nad vozem F1
Mick Schumacher má za sebou debutovou sezonu ve formuli 1. Pilot Haasu se aktuálně velmi intenzivně připravuje na svůj druhý rok v královně motorsportu, přesto Schumacher stihl zhodnotit rok 2021 a uvedl také některé aspekty, které jej překvapily.
Mick Schumacher do F1 vstoupil teprve vloni a měl o tomto sportu jistá očekávání. Některá se sice vyplnila, objevily se ale také aspekty, které mladého pilota Haasu překvapily, a to jak na samotné trati, tak mimo ni.
Němec ještě v roce 2020 závodil ve formuli 2. V témže roce se mu podařilo navíc získat titul, nebyl to ale Schumacherův první rok v této kategorii. Do F2 vstoupil syn sedminásobného šampiona Michaela už o rok dříve – tedy v roce 2019.
Nynější pilot Haasu je známý tím, že mu minimálně rok trvá, než se dostatečně seznámí s prostředím, ve kterém se nachází a solidní výsledky obvykle přichází až druhým rokem v dané závodní kategorii.
Ve formuli 1 už tomu ale tak nebylo. Schumacher měl po celou sezonu jasnou výhodu nad týmovým kolegou a také nováčkem Nikitou Mazepinem. Sám Němec přiznal, že byl překvapen tím, jak dobře se ve voze F1 cítí a jiné představy měl také o samotném paddocku.
„Prostředí paddocku a celkové zázemí F1 jsem si představoval o něco rušnější. Je ale pravda, že to hodně utlumil covid (celosvětová pandemie a opatření s ní spojená). Na trati jsem se také cítil dobře a připadá mi, jako by mě formule 1 uvítala s otevřenou náručí,“ přiznal Schumacher.
Pilot Haasu také tuší, co stálo za jeho překvapivě rychlou adaptací v novém prostředí. Mladý Schumacher totiž od začátku loňského roku podával silné výkony, hned dvakrát se s pomalým Haasem dostal do Q2 a s přehledem porazil Mazepina.
„Možná je to kvůli změně přístupu. Když je člověk ve formuli 3, snaží se dostat do formule 2 a když je člověk ve formuli 2, má v hlavě zase formuli 1. Tento úkol jsem splnil a dosáhl jsem svého, a tak jsem se mohl soustředit jen na svou práci.
Dělal jsem to, co je třeba a obětoval jsem tomu vloni hodně času. Zezadu jsem nepociťoval žádný tlak kvůli vyšší závodní kategorii a mohl jsem se 100 % věnovat týmu. Proto si myslím, že jsem se ve voze cítil pohodlně a rychle si na toto prostředí zvykl,“ zakončil Němec.
Mick Schumacher od letošní zimy navíc nebude jen závodním jezdcem Haasu, ale také je novým rezervním pilotem Ferrari, vazba na italský tým je tak více, než očividná a pokud se Schumacherovi bude dařit, mohli bychom jej jednou vidět hájit maranellské barvy