Miami s nejlepší přehlídkou jezdců: Jezdci se projeli ve formulích z LEGA postavených v Kladně

Čtyři miliony kostiček LEGO, ze kterých vzniklo 10 pojízdných monopostů v životní velikosti - to jde na vrub zaměstnancům kladenské továrny LEGO. Díky nim jsme v Miami zažili tu nejzábavnější přehlídku jezdců, při které se bavili nejen diváci, ale především samotní jezdci, kteří svoji "dětskou" radost rozhodně neskrývali.

Štítky: 2025 GP Miami Nepřehlédněte Zveřejněno 6. 05 2025 — Bára Goldmannová

Nedávno se stala společnost LEGO oficiálním partnerem šampionátu, přičemž vzniklo několik sad stavebnic – od sad pro ty nejmenší až po velké propracované modely z řady LEGO Technic.

Před závodem se koná přehlídka jezdců, během níž jsou jezdci zpravidla na korbě nákladního vozu a nebo posadí do otevřených vozů.

Nebylo by to Miami, kdyby si pořadatelé grand prix a formule 1 nepřipravili nějakou specialitu. Tentokrát si vzali na paškál právě drivers parade a bylo to vskutku povedené.

LEGO připravilo právě pro Miami 10 pojízdných modelů 1:1 – od každého týmu jeden vůz, do kterých se posadili závodníci daného týmu, přičemž jeden řídil a druhý byl pasažérem.

Nad stavbou vozů z celkem 400 tisíc kostiček strávil tým 26 zaměstnanců – designérů, inženýrů a profesionálních stavitelů LEGO –  kladenské továrny desítky tisíc hodin.

“Měli jsme na to osm měsíců, takže jsem rád, že jsme to zvládli. Sestavení každého vozu zabralo asi 2000 hodin práce, takže dohromady to bylo více než 20 000 hodin práce. Kokpit je pro každé auto stejný a kolem něj se pak staví auto,” popisuje senior designer společnosti LEGO Jonathan Jurion.

Byť na to piloti nemohli pořádně šlápnout, jelikož vozy vážící přes 1000 kg mohly jet maximálně 20 km/h, jízdu si evidentně užili plnými doušky a došlo i několika kontaktům, po kterých lítaly vzduchem kostky LEGO.

Skvělý nápad si pochvaluje rovněž obchodní ředitelka F1 Emily Prazerová: “Jako sport, který je synonymem inovací a posouvání hranic, bylo úžasné sledovat další prvenství pro náš sport, když se velké modely LEGO projížděly po trati v rukou nejlepších jezdců světa. Naše partnerství se společností LEGO Group nám umožňuje vnést do zážitku z velké ceny spoustu zábavy a oslovit nové publikum – a už se nemůžeme dočkat, co dalšího společně vymyslíme.”

Hranice se snaží posouvat rovněž LEGO Group dle slov její produktové a marketingové ředitelky Julie Goldinovové. “Tato nejnovější výzva je toho skutečným důkazem a představuje mimořádnou spolupráci mezi LEGO Group, formulí 1 a jejími deseti týmy. Víme, že pojízdné velké modely dokážou u fanoušků vyvolat nadšení jako nic jiného, a jsme nadšeni z reakce, kterou vyvolalo představení všech deseti modelů najednou. Doufáme, že tyto jedinečné výtvory ukážou, že s trochou fantazie a LEGO kostkou v ruce jsou možnosti kreativity skutečně neomezené.”