Miami bylo pro nováčky “pohřebištěm”. Dokončil pouze Antonelli a Hadjar
Grand Prix v Miami dokončili pouze dva nováčci ze šesti, přičemž dva doplatili na technické problémy a dva na vzájemnou kolizi.
Šestice nováčků měla opět před sebou obrovskou výzvu v podobě sprintového víkendu v Miami, jelikož nikdo z nich před tím v ulicích největšího města v jihovýchodní části Floridy nezávodil. Na přípravu měli pouze jeden trénink a pak už je čekala sprintová kvalifikace. V sobotu následoval sprint a kvalifikace na nedělní velkou cenu.
V pátek zazářil Kimi Antonelli, který poprvé porazil svého týmového kolegu Georgea Russella, ale co je důležitější – získal svoji premiérovou pole position, čímž se stal nejmladším polesitterem v historii formule 1. Mladý Ital všechny překvapil fantastickým kolem, kterým překonal Oscara Piastriho o 45 tisícin a Russella dokonce o tři desetiny. Vedení si ale ve sprintu dlouho neudržel, přesto měl tempo na to, aby se vrátil alespoň na stupně vítězů. Jenže jeho šance se rozplynuly při zastávce v boxech. Když mířil ke svým mechanikům, “vybodyčekoval” jej Verstappen, kterého tým špatně vypustil. Antonelli tak nemohl zajet pro novou sadu, boxovou uličkou pouze projel a zastávku tak musel absolvovat o kolo později. Kvůli tomu se propadl za bodované pozice. Podařilo se mu ale eliminovat škody a do cíle dojel na sedmé pozici.
Rychlost potvrdil i v sobotní kvalifikaci, v níž ztratil pouhých 67 tisícin na prvního Verstappena a zajistil si start ze třetí pozice. Nicméně v závodě nakonec nestačil ani na Russella a propadl se na šesté místo, přesto se řadí tento víkend mezi jeho doposavad nejlepší ve formuli 1 a zároveň je stále nejlepším nováčkem na roštu.
V těsném závěsu je pak Isack Hadjar, který po chybě v zaváděcím kole na GP Austrálie předvádí s VCARB 02 skvělé výkony. Do sprintu startoval devátý, přičemž v cíli si pohoršil o jednu pozici. Sobota byla pro francouzsko-alžírského pilota trochu smolná, protože postup do Q3 mu unikl o dvě setiny. Nicméně Racing Bulls tento víkend tahali za kratší konec a na nejlepší desítku zkrátka neměli.
Hadjarův týmový kolega Liam Lawson byl opět neviditelný. V sobotu se s odřenýma ušima dostal do prostředního segmentu, kde na Hadjara ztratil celkem dost – šest desetin. Ani po zbytek o něm nebylo slyšet. Až na nehodu s Jackem Doohanem. Byť po kolizi odkroužil ještě několik kol, tak poškození auta bylo tak velké, že se tým rozhodl Lawsona ze závodu stáhnout. U Doohana už se zdálo, že si alespoň trochu napravil reputaci, když byl v kvalifikaci poprvé rychlejší než Gasly. Ovšem tu vzápětí opět pošramotil právě již zmiňovaným incidentem.
Trať v Miami nesedla ani Oliveru Bearmanovi, který se očividně trápil, což se projevilo na výsledcích. Jako poslední se kvalifikoval jak pro sprint, tak i pro hlavní závod. Zatímco v sobotu si polepšil o šest míst, v neděli se propracoval až na 12. místo, ale zradila jej technika a ve 28. kole byl nucen odstoupit. Stejný osud potkal i Gabriela Bortoleta.
Brazilec měl rovněž našlápnuto k velmi slušnému výsledku, byť zprvu patřil k jasně nejpomalejším pilotům. Ovšem v kvalifikaci vydoloval ze svého sauberu nejspíš i to, co tam nebylo, a posunul své kvalifikační maximum, když zajel 13. nejrychlejší čas. Na 13. místě se pohyboval do prvního pitstopu, poté se ale už nedokázal probojovat zpět a veškeré jeho snahy nakonec ukončil problém s palivovým systémem.
Pilot | sprintová kvalifikace | sprint | Kvalifikace | Závod |
---|---|---|---|---|
Isack Hadjar | 9. | 10. | 11. | 11. |
Jack Doohan | 17. | 16. | 14. | DNF |
Gabriel Bortoleto | 19. | 15. | 13. | DNF |
Kimi Antonelli | 1. | 7. | 3. | 6. |
Liam Lawson | 14. | 13. | 15. | DNF |
Oliver Bearman | 20. | 14. | 20. | DNF |