Mezi jezdci týmů středu pole se i přes nefunkční senzor blýskl Grosjean
Francouzský pilot ukončil bodové sucho týmu Lotus. Pozitivní byl i výkon závodníků ve službách Force Indie.
Francouzský pilot ukončil bodové sucho týmu Lotus. Pozitivní byl i výkon závodníků ve službách Force Indie.
Toro Rosso
Piloti italské stáje v důsledku nižšího počtu nových součástek čekali, že boj o body pro ně bude obtížnější než v předcházejících závodech. A skutečně, Daniil Kvjat i Jean-Éric Vergne vyšli bodově naprázdno. Vergne závod pro technické potíže nedokončil. Francouzského pilota pronásleduje smůla. „Může to tak vypadat, ale je to součást téhle práce,“ pokrčil rameny Vergne. Ten musel startovat z chvostu kvůli penalizaci za uvolněné kolo v tréninku. V závodě ho zastavily problémy s výfukovým systémem. Ani Kvjat nemohl být s představením ve Španělsku spokojen. „Dojet na bodech dnes bohužel zkrátka nebylo možné,“ přiznal talentovaný Rus.
Force India
Také Force India ve Španělsku zažila mírný ústup ze slávy. Pozitivem však je, že jak Nico Hülkenberg, tak i Sergio Pérez se dostali na bodované příčky. Mírně navrch dnes měl Pérez, který dojel devátý. Hülkenberg byl v cíli o pozici za ním. „Věděli jsme, že tato trať pro nás bude představovat těžkou zkoušku, takže výsledek zhruba odpovídá našim očekáváním. Možná, že jsme mohli dosáhnout na sedmé nebo osmé místo, ale myslím, že bychom měli být spokojeni s tím, že pokračuje naše šňůra sbírání bodů,“ řekl Pérez. Kolega Hülkenberg s Mexičanem souhlasil: „Dnes to bylo o minimalizaci ztrát. Už od prvního tréninku nám bylo jasné, že tahle trať nebude patřit k našim nejsilnějším, a tak je pozitivní, že jsme na body dostali obě auta.“
Sauber
Švýcarská stáj stále čeká na první body. Ani ve Španělsku se nemohl těšit z kdovíjak dobrých výsledků. Esteban Gutiérrez dojel šestnáctý, Adrian Sutil hned za ním. „V závodě bylo velmi těžké udržet pneumatiky funkční a nabrat dobrou rychlost na rovinkách. Snažil jsem se bránit svou pozici. Neměli bychom ale ztrácet motivaci. Příští týden nás čekají testy a potřebujeme nalézt správný program, který nás uvede na správnou cestu,“ podotkl Gutiérrez. Také Sutila trápila špatná přilnavost pneumatik: „Bylo to zklamání. Pořád máme velké potíže s přilnavostí, hlavně v zatáčkách. Musíme na tom zapracovat. Je třeba hledět kupředu a zaměřit se na nadcházející závody.“
Lotus
Černozlaté vozy ve Španělsku konečně začaly naplňovat svůj potenciál. Romain Grosjean startoval z pátého místa a v závodě si dojel pro body za osmou pozici. Pro Lotus to byl první bodový zisk v sezoně. Nebýt problémy se senzorem na motoru od Renaultu, mohl Grosjean pomýšlet i na lepší umístění. „Existuje ještě spousta oblastí, ve kterých se můžeme zlepšovat. Vůz rozhodně nebyl tak rychlý jako včera, což bylo způsobeno jinými podmínkami na trati a technickými problémy. Ve Švýcarsku je Den matek, a tak bych chtěl tento výsledek věnovat mamince,“ řekl Grosjean. Pastor Maldonado si závod zkomplikoval už včera v kvalifikaci, kdy havaroval a musel startovat poslední. V důsledku toho byl v cíli až patnáctý. Po kolizi s Ericssonem na začátku závodu byl Maldonado penalizován a posléze mu byl udělen další trestný bod. Venezuelan přiznal, že v cestě za vyššími příčkami mu bránila i nedostatečná maximální rychlost monopostů Lotusu.
Diskuse k článku