Mexické bodové hody Haasu. Bearman v “šíleném závodě” vyrovnal maximum týmu

Haas zaznamenal v Mexiku jeden z nejsilnějších víkendů za poslední roky. Oba jezdci bodovali, přičemž třešničkou na dortu bylo Bearmanovo čtvrté místo.

Štítky: 2025 Esteban Ocon GP Mexika Haas Oliver Bearman Zveřejněno 27. 10 2025 — Bára Goldmannová

Pro Haas to byl jeden z nejsilnějších víkendů za poslední roky a zároveň Oliver Bearman vyrovnal nejlepší umístnění týmu v závodě. Čtvrté místo naposledy získal v GP Rakouska 2018 Romain Grosjean, přičemž hned za ním skončil Kevin Magnusen. Letos v Mexiku sice získali o něco méně bodů, ale přesto se jedná o nejlepší výsledek právě od onoho závodu na Red Bull Ringu.

“Bylo to šílené,” popisuje nadšeně jezdec dne pro oficiální web šampionátu. “Mám obrovskou radost, že jsem získal pro tým tolik cenných bodů. Ze strategického hlediska jsme odvedli opravdu fantastickou práci. Auto se nám podařilo dostat do ideálního pracovního okna a pod rukama fungovalo všechno perfektně. Prostě bezchybná práce celého týmu.”

Pro mladého Brita byl souboj s Verstappenem nezapomenutelný: “Je to skvělý pocit. Závodit bok po boku s Maxem je něco neuvěřitelného. Sleduju ho ve formuli 1 od malička, takže je to pro mě opravdu výjimečný moment. Jsem hrdý na to, co jsme dnes dokázali.”

Pro Bearmana bylo nejdůležitější to, že měl pocit, že se k výsledku nedostal náhodou, ale že si ho vybojoval sám – bez jakéhokoli vnějšího zásahu.

“Do cíle jsme dojeli po zásluze. I když jsme možná neměli rychlost na to, abychom se kvalifikovali tak vysoko, v závodě jsme měli tempo, které nám umožnilo tam zůstat. Odvedli jsme skvělou práci a teď se jen těším, až uvidím tým a všechny pořádně obejmu.”

Nikdo rozhodně nečekal, že vozy americké stáje budou bojovat s red bully. V šestém kole využil Bearman souboje Hamiltona s Verstappenem a odvážným manévrem se před Nizozemce dostal, ve dvanáctém kole zase Esteban Ocon útočil na Yukiho Tsunodu. Avšak po desetisekundové penalizaci Hamiltona za získání výhody po opuštění dráhy v souboji s Verstappenem Bearman poskočil na třetí místo.

Bearman příležitost, kterou mu dvojice před ním nabídla, využil na maximum: “Viděl jsem, jak se to přede mnou celé odehrává, a říkal jsem si: ‚Dobře, hlavně opatrně.‘ Upřímně, ani nevím, co mi běželo hlavou, ale měl jsem docela strach, a pak jsme jeli bok po boku a byl jsem ještě víc vyděšený. Když jsem byl vedle Verstappena, měl jsem nos auta vpředu, takže jsem to rozhodně nechtěl pustit. Když jsem se pak ocitl v čele té skupiny, bál jsem se, že budou mít mnohem větší tempo než já, ale dokázal jsem je udržet za sebou a vytvořit si malý náskok. Z toho mám obrovskou radost a jsem nesmírně hrdý na celý tým.”

Haas překonal Sauber

Ocon s Bearmanem dohromady získali solidních 14 bodů, díky čemuž Haas přeskočil Sauber a dostal se do palebné pozice směrem k sedmému místu Aston Martinu – sedmý Aston Martin a devátý Sauber tak dělí pouhých devět bodů.

“Byl to opravdu vydařený závod a jsme velmi spokojení s celým víkendem,” hodnotí devátý muž v cíli Ocon. “Neměli jsme úplně štěstí. Jak v kvalifikaci, tak v závodě jsme se dvakrát ocitli ve špatnou chvíli na špatném místě, a to navíc pokaždé kvůli stejnému vozu. Velká gratulace Olliemu i celému týmu. V Poháru konstruktérů se posouváme o jedno místo výš a bereme spoustu bodů, což je skvělý výsledek.”

Podle šéfa týmu Ayaa Kamatsua to byl “neuvěřitelný závod a fantastický výsledek” a tým chválí, že víkend co víkend “odvádějí neskutečnou práci.” Pochvaluje si zejména fakt, že letos nejsou jen do počtu.

“Auto je konkurenceschopné prakticky od začátku sezony, s výjimkou úvodního závodu, a to je zásluha celého týmu. Věděli jsme, že velký výsledek jednou přijde, ale nešlo ho uspěchat. Museli jsme se soustředit na vlastní výkon. A přesně to jsme dnes udělali,” uzavřel Japonec.