Mercedes zná příčinu špatných startů, pracuje na řešení

Po sérii špatných startů do závodů se rozhodl pro technickou změnu v oblasti spojky.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Toto Wolff Zveřejněno 28. 08 2015 — Lukáš Štěrovský

Mercedes v důsledku špatných startů mění spojkový systém. Jeho vozům totiž dělá problém trefit se do správného teplotního pásma.

V posledních třech závodech tým z Brackley zaznamenal starty, které měly k ideálu daleko. Mercedes se proto rozhodl, že pozmění spojkový systém. První problémy pro úřadující mistry světa a lídry šampionátu nastaly v Rakousku, kde se v úvodních metrech přes Hamiltona dokázal přehnat Nico Rosberg.

O dost horší situace ale přišla posléze ve Velké Británii, kdy si na Mercedesu i přes jeho kvalifikační dominanci a postavení v první řadě po startu smlsl Felipe Massa, v Maďarsku, kde se to samé povedlo oběma  Ferrari, a nakonec v Belgii, která přinesla omezení nastavení spojky před samotným startem, což dost možná mělo podíl na propadu Nica Rosberga o několik pozic v samotném úvodu závodu.

Přestože německý pilot po závodě přiznal, že za špatný start může jednak on sám, jednak druhé zahřívací kolo, šéf týmu Toto Wolff prohlásil, že takovéto problémy jsou nadále neakceptovatelné. Mercedes tak pracuje na novém řešení spojky pro zbývajících osm letošních závodů, to však dost možná bude dostupné až v Singapuru. A v čem, že tkví hlavní problém na vozech Lewisa Hamiltona a Nica Rosberga?

Podle nejmenovaného týmového inženýra má současný vůz jen velmi malé teplotní okno, v němž vše od pneumatik až po „bite-point“, tedy moment, kdy spojka zabere, pracuje správně. S tím by se shodovalo i prohlášení Rosberga o dalším zahřívacím kole, které do vozu dostalo více teploty, než by bylo žádoucí. Inženýr dále dodává, že v Itálii tým dokáže díky možnostem k předjíždění, jež trať nabízí, žít s nepovedeným startem, nicméně v Singapuru a dalších závodech už ne. Čeká nás tedy další startovní drama?

Diskuse k článku

Napsat komentář