Mercedes v Singapuru nedokázal správně nastavit své vozy

Mercedes v Singapuru nenašel správné nastavení svých aut. Lewis Hamilton a Nico Rosberg v kvalifikaci obsadili páté, respektive šesté místo. Je to nejhorší kvalifikační výsledek pro Mercedes od doby, kdy byly do F1 nasazeny hybridní pohonné jednotky. Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je příčinou tohoto selhání špatné nastavení vozů. Wolff řekl, že oba jezdce během celého…

5 Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Nico Rosberg Toto Wolff Zveřejněno 19. 09 2015 — Jindřich Kleinbauer

Mercedes v Singapuru nenašel správné nastavení svých aut. Lewis Hamilton a Nico Rosberg v kvalifikaci obsadili páté, respektive šesté místo. Je to nejhorší kvalifikační výsledek pro Mercedes od doby, kdy byly do F1 nasazeny hybridní pohonné jednotky. Podle šéfa Mercedesu Toto Wolffa je příčinou tohoto selhání špatné nastavení vozů.

Wolff řekl, že oba jezdce během celého závodního víkendu trápila špatná přilnavost. A tým nedokázal tento problém vyřešit.

„Neměli jsme problém s rychlostí vozu, stále máme výborné motory i jízdní vlastnosti. Ale již od pátku jsme tyto naše přednosti nedokázali předvést na trati. Chyběla nám přilnavost. Provedli jsme simulace a na základě toho nastavili auto. Nefungovalo to. Udělali jsme pak několik rozhodnutí s cílem situaci vyřešit. Ukázalo se, že tato rozhodnutí nebyla správná. Zůstáváme klidní, teď provádíme analýzu příčin vzniklého problému. Tato situace nás ale velmi překvapila. Dva roky se nám vše dařilo, nedostatek přilnavosti ale pro nás znamená velký problém. Do závodu odstartujeme z páté a šesté pozice. Nic nevzdáváme, ale také nečekáme, že se stane zázrak,“ řekl Wolff.

A Niki Lauda dodal: „V zítřejším závodě nebudeme schopni dosáhnout dobrého výsledku jen na základě čisté rychlosti našich vozů. Pokusíme se vymyslet nějakou vhodnou strategii. Závod v Singapuru bývá často plný nehod a jezdce tu potkávají i technické problémy. Pokud by nějaké potíže potkaly jezdce na čele startovního pole, Lewis by mohl dojet i pro umístění na stupních vítězů.“

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Singapore

Diskuse k článku

5 komentářů: “Mercedes v Singapuru nedokázal správně nastavit své vozy”

  1. Jirx napsal:

    Prý tehdy Red Bull dokázat nějakým způsobem simulovat kontrolu trakce pomocí KERS, alespoň takové byly zvěsti.

    Radek Hudin: Ano, díky, jen doplním, že se jedná o NEGATIVNÍ odklon – tedy příklon.
    K té rychlosti Vettela (o níž mluvil jen v souvislosti se Singapurem) mělo jít o nastavení něčeho na autě.
    A k sklonu auta tzv. rake – musí mít něco, co způsobí, že při vyšších rychlostech se auto víc přisaje, ale nesmí být moc měkké, aby mělo grip při nižších rychlostech – tedy jakási obdoba FRIC?

  2. Radek Hudin napsal:

    Jirx:
    Nižší předek zlepšuje přilnavost vpředu, vyšší zadek zvyšuje přetáčivost. Tohle si musí každý pilot nastavit podle sebe. Stejně tak odklon kol. Vpředu bývá většinou o dost větší a je to vidět pohým okem. Vzadu se to pohybuje obvykle okolo 2°, plus minus půl stupně, možná víc. Čím větší odklon kol vpředu, tím lepší přilnavost v přední části má auto v zatáčce. Zhoršuje to ale stabilitu při brzdění, proto na Monze byl odklon kol vpředu mnohem menší, než je v Singapuru. Naopak čím vyšší odklon vzadu, tím horší přilnavost má auto při akceleraci, v potaz se ale musí brát, že většinou formule akcelerují už v zatáčce, kdy působí síla více na jednu stranu auta.

    Jestli má Vettel nějaký jednoduchý trik, jak být o hodně rychlejší, může to být jen průjezdem jediné zatáčky nebo šikany trochu jinou stopou. Mnoho zatáček na různých okruzích se dá projet rychleji, pokud se nedržíte na první pohled ideální stopy, ale např. jedete trochu větší oblouk, uděláte ve vracečce jakoby véčko atd. apod.

    Ano, díky, jen doplním, že se jedná o NEGATIVNÍ odklon – tedy příklon.
    K té rychlosti Vettela (o níž mluvil jen v souvislosti se Singapurem) mělo jít o nastavení něčeho na autě.
    A k sklonu auta tzv. rake – musí mít něco, co způsobí, že při vyšších rychlostech se auto víc přisaje, ale nesmí být moc měkké, aby mělo grip při nižších rychlostech – tedy jakási obdoba FRIC?

  3. Jirx napsal:

    Nižší předek zlepšuje přilnavost vpředu, vyšší zadek zvyšuje přetáčivost. Tohle si musí každý pilot nastavit podle sebe. Stejně tak odklon kol. Vpředu bývá většinou o dost větší a je to vidět pohým okem. Vzadu se to pohybuje obvykle okolo 2°, plus minus půl stupně, možná víc. Čím větší odklon kol vpředu, tím lepší přilnavost v přední části má auto v zatáčce. Zhoršuje to ale stabilitu při brzdění, proto na Monze byl odklon kol vpředu mnohem menší, než je v Singapuru. Naopak čím vyšší odklon vzadu, tím horší přilnavost má auto při akceleraci, v potaz se ale musí brát, že většinou formule akcelerují už v zatáčce, kdy působí síla více na jednu stranu auta.

    Jestli má Vettel nějaký jednoduchý trik, jak být o hodně rychlejší, může to být jen průjezdem jediné zatáčky nebo šikany trochu jinou stopou. Mnoho zatáček na různých okruzích se dá projet rychleji, pokud se nedržíte na první pohled ideální stopy, ale např. jedete trochu větší oblouk, uděláte ve vracečce jakoby véčko atd. apod.

    Radek Hudin:
    Gratulace Ferari a Vettelovi!
    Chtěl bych se zeptat na dvě věci – Vettel už u RB v roce 2013 tady byl o hodně rychlejší, než i týmový kolega a říkal, že udělali nějakou jednoduchou věc jinak. Nezjevil někde co a jak?
    A druhá věc – není někde vysvětleno proč mají vozy tak velký sklon vpředu/vzadu? Jasně kvůli fungování difuzoru, ale teď by už takhle neměl fungovat, když není utěsněn výfuk. plyny, ne? A jak se dosahuje snížení zádě při rychlé jízdě? Díky

  4. Radek Hudin napsal:

    Gratulace Ferari a Vettelovi!
    Chtěl bych se zeptat na dvě věci – Vettel už u RB v roce 2013 tady byl o hodně rychlejší, než i týmový kolega a říkal, že udělali nějakou jednoduchou věc jinak. Nezjevil někde co a jak?
    A druhá věc – není někde vysvětleno proč mají vozy tak velký sklon vpředu/vzadu? Jasně kvůli fungování difuzoru, ale teď by už takhle neměl fungovat, když není utěsněn výfuk. plyny, ne? A jak se dosahuje snížení zádě při rychlé jízdě? Díky

  5. Jindras napsal:

    Chudinky z Mercedesu. 1.200 lidí -zaměstnanců okolo F1,rozpočet na hranici miliard,a nejsou schopni nastavit vůz? Nebo je v tom to,že najednou musí mít pneu na stejném tlaku,jako ostatní??? Možná je to 50,nebo i více % jejich problému. Ať tak,či tak,je to skvělé,že jim to nejede. Že bychom dnes viděli alespoň trošku závod? Doufám. Jen zas komentář pana Richtery bude asi zážitek. Ostatně,jako vždy trapný a neprofesionální. Co naděláme,nic. Ach jo.

Napsat komentář