Mercedes tápe: musí zpětně pochopit problémy s vozem, které jej v Austinu potkaly

Náhlá ztráta výkonnosti v závodě na střední směsi pneumatik je velkým bolehlavem Mercedesu. Tým totiž připouští, že přesně neví, proč k ní došlo.

Štítky: Andrew Shovlin Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 25. 10 2021 — Lukáš Štěrovský

Stříbrné šípy měly v předchozích Velkých cenách na okruhu Austin vždy nejlepší vůz. I letos začaly dobře, když se Hamilton po startu ujal vedení. Mercedes ale brzy zjistil, že Verstappenovi nedělá problém se ho držet.

„Závod jsme samozřejmě mohli vyhrát, protože jsme vedli a na tvrdých pneumatikách jsme měli velmi silné tempo,“ řekl šéf týmu Mercedes Toto Wolff.

„Svým způsobem ale musíme přehodnotit celý víkend od pátku do neděle. Kde jsme udělali chybu? Co jsme udělali dobře? Proběhne spousta diskuzí o tom, co se z toho víkendu vlastně naučit,“ přiznává.

Šéfinženýr Andrew Shovlin připustil, že tým se zřejmě nechal ukolébat dominantním výkonem v prvním tréninku. „Byli jsme asi příliš… Optimističtí je silné slovo, ale mysleli jsme si, že jsme víkend začali dobře.

Když pak během druhého tréninku začalo víc foukat, měli jsme problémy. To se stalo i v závodě. V pátek to byl první náznak,“ dodává s tím, že Mercedes musel do soboty upravit nastavení.

Kvůli nízké světlé výšce totiž jeho vozy trpěly při přejezdech obrubníků a na nerovnostech. „Nikdy ale neexistuje jen jeden důvod, proč ztratíte výkon. Vždy jsou to vzájemné provázané věci.

Myslím, že Red Bull měl silnější zadní část vozu. Pokud jde o nerovnosti, vypořádal se s nimi jejich vůz lépe. Musíme se podívat na to, zda jsme mohli co do přizpůsobení se trati udělat něco lépe,“ tvrdí Shovlin.

V závodě se pak oba vozy trápily na střední sadě, ale jakmile obuly tvrdou směs, problémy jako zázrakem zmizely. „Je toho dost, co musíme pochopit. Klíčem k vítězství titulu bude přizpůsobení vozu na jednotlivé okruhy.

Musíme se do práce víc ponořit místo toho, abychom se trápili a byli frustrování z výsledku,“ dodává šéfinženýr.

Mercedes EQE SUV se prohání v Německu