Mercedes si výrazně zkomplikoval boj o druhé místo

Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že naděje jeho týmu na poražení Ferrari na druhé místo v poháru konstruktérů se zhoršily po zklamání pro Stříbrné šípy po Grand Prix Singapuru.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 5. 10 2022 — Jiří Košta

Mercedes vstoupil do víkendu se ztrátou 35 bodů na Ferrari v průběžném pořadí as nadějí, že zpečetí své první vítězství v sezoně v Singapuru. Těžký večer v Marina Bay však nastal pro oba piloty.

Osminásobní mistři světa nyní klesli o 66 bodů za Scuderii – po dvojitém umístění na stupních vítězů Charlese Leclerca a Carlose Sainze.

„Tato sezona nám dala několik těžkých lekcí a dnešek byla další. S našimi dvěma vozy jsme startovali z opačných konců startovního roštu, ale nedokázali jsme zúročit závodní tempo vozu s žádným z nich,” řekl Wolff.

„Největší frustrací je, že jsme nemohli stavět na výsledcích konkurenčního výkonu, které jsme viděli v druhém tréninku a v kvalifikaci. Náš mistrovský boj o druhé místo se tímto výsledkem výrazně ztížil, ale jediné, co musíme udělat, je sebrat se a vrhnout energii do dalšího závodu v Suzuce, abychom obnovili dynamiku.”

Hamilton byl čtvrtý, když v 7. zatáčce narazil do bariéry za Carlosem Sainzem. Zatímco byl schopen pokračovat, klesl na osmé místo, než se rozhodl později zaútočit a chtěl předjet Sebastiana Vettela v závěrečných minutách závodu, což vedlo k tomu, že ho předjel Max Verstappen. Později Wolff odhalil problémy, se kterými se musel Hamilton během závodu potýkat.

„Lewis bojoval o stupně vítězů po většinu závodu, ale také bojoval s vyvážením vozu, které bylo na ostří nože, v obtížných podmínkách a na hrbolatém povrchu. Poté, co zablokoval kolo a poškodil křídlo, ho zastávka na výměnu pneumatik a křídla stála pozici.

Pak ztratil ještě více, když vozy před ním sjely pod Safety Car a skočily dopředu. To ho nechalo uvíznout ve vlaku aut na pneumatikách velmi podobného stáří a nedokázal se usadit.”

Týmový kolega Russell se kvalifikoval na 11. místě, ale po potrestání za výměnu motoru odstartoval z boxové uličky. Snažil se probojovat polem a rozhodl se brzy přejít ze střední pneumatiky na střední. I když se rozhodnutí nevyplatilo podle očekávání, Wolff řekl, že tým nemá co ztratit.

„Pro George jsme se rozhodli zariskovat na suchých pneumatikách. Při zpětném pohledu bylo zjevně příliš brzy. Ale neměl co ztratit, takže jsme byli připraveni riskovat.

I tak, jak se závod vyvíjel, byl stále na cestě k tomu, aby se vrátil k bodům až do kolize s Mickem [Schumacherem], která ho poslala na poslední místo na trati.”

Mahindra a Volkswagen vytvoří strategickou alianci k urychlení elektrifikace indického automobilového trhu