Mercedes se z ‘hloupého’ pitstopu hodlá poučit
Mercedes sváděl s Red Bullem v závěrečných kolech GP Portugalska boj o nejrychlejší kolo závodu, které je odměněno jedním extra bodem. V tak vyrovnaném souboji o titul může být každý bod rozhodující.
V posledních kolech závodu došlo k boji mezi Mercedesem a Red Bullem. Ve hře byl jen jeden extra bod za nejrychlejší kolo závodu. ‚Sprintu‘ se zúčastnili oba piloti Red Bullu, za Mercedes to byl pouze Valtteri Bottas.
Nakonec to byl pilot Mercedesu, který onen bod dokázal získat. Verstappenovo nejrychlejší kolo bylo smazáno, jelikož ve čtrnácté zatáčce přejel všemi čtyřmi koly za obrubník. Opět se tak po samotném závodě řešily traťové limity.
Zatímco se u rudých býku rozčilovali nad ‚nesmyslnými‘ traťovými limity, Mercedes si oddechnul, že ze souboje vyšel jako vítěz. Stříbrné / černé šípy totiž Red Bullu připravily ideální příležitost, jak bod navíc získat.
Bottas zajel tři kola před cílem pro nové pneumatiky, čímž se vytvořila dostatečně velká mezera mezi pilotem Mercedesu a před ním jedoucím Maxem Verstappenem. Holanďan tak mohl zcela zadarmo absolvovat další pit stop a uzmout onen kýžený bod.
„Ano, byl to trochu hloupý okamžik. Valtteriho jsme měli povolat až další kolo, ale stalo se. Je třeba se z toho poučit a jít dál,“ uvedl Toto Wolff krátce po závodě.
Technický ředitel Mercedesu Andrew Shovlin se ke vzniklé situaci také vyjádřil. „Valtteri odvedl dobrou práci během startu a restartu za Safety carem. Potom se nám ale zdálo, že se na středních pneumatikách trápí a neměl takové tempo.
To otevřelo Verstappenovi možnost pro undercut. Po zastávkách v boxech se nám rychle přiblížil a ve čtvrté zatáčce Valtteriho předjel. Valtteri měl potom na tvrdých pneumatikách solidní tempo a myslím, že měl na to Maxe předjet, jenže potom mu selhal senzor a ten nám naše naděje v podstatě ukončil.
Útěchou bylo, že jsme měli dostatečný náskok na Péreze a mohli jsme tak v boxech zastavit znovu a získat bod za nejrychlejší kolo. Bohužel jsme tím otevřeli dveře Maxovi vpředu, který mohl stavět také a nebýt jeho chyby, přišli bychom tak o drahocenný bod.“
Toto Wolff současně lituje svého svěřence Valtteriho Bottase. V závodě jej potkala až příliš velká smůla.
„Pozici jsme ztratili během undercutu, který na nás Red Bull připravil, a to bylo smolné. Potom se rozestup mezi Verstappenem a Valtterim stabilizoval a kolísal mezi 1,5 až 1,8 sekundy. V samotném závěru jej zradil senzor, kvůli kterému motor přešel do nouzového režimu.
Senzor oznamoval, že se vůz přehřívá. Proto se motor automaticky spustil do nouzového režimu, kvůli kterému pak Valtteri ztratil zhruba pět sekund. Myslím, že jinak to Valtterimu vycházelo. Je to opravdu velká škoda. Uvidíme, co předvede v Barceloně,“ uzavřel s nadějí šéf Mercedesu.
Volkswagen bojuje o pozici lídra v elektromobilech. Premiéru si odbyl model ID.4 GTX