Hamilton dostal, co chtěl

Mercedes reaguje na kritiku své strategie

3 Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 30. 11 2015 — Lukáš Štěrovský

Lewis Hamilton a jeho inženýr měli podle Toto Wolffa volné ruce při volbě pneumatik pro poslední stint. Podle šéfa Mercedesu se rozhodli správně, jelikož Britovi údajně nezbývala žádná čerstvá směs super měkkých pneumatik.

Mercedes se dostal pod palbu kritiky po závodech v Mexiku a Brazílii, kde nedovolil Hamiltonovi přejít na alternativní strategii a umožnit mu tak získat silnější pozici v boji s Nikem Rosbergem.

V Abú Dhabí se britský pilot pokusil o odlišnou strategii tím, že natáhl druhý stint, namísto toho, aby Rosberga následoval k mechanikům po jeho zastávce v boxech. Hamilton skrze rádio diskutoval s inženýrem Petem Bonningtonem o možnosti zůstat na trati až do konce závodu, ten ale tuto variantu vcelku správně zamítl.

Zajímavý moment ale nastal při odložené zastávce pilota Mercedesu. S pouhými čtrnácti koly do konce se jako logická jevila volba nazutí měkčí směsi, která by mohla být oproti Rosbergově tvrdší a opotřebované sadě až o vteřinu a půl na kolo rychlejší. Mechanici však na Hamiltonův mercedes nazuli žlutou, tvrdší směs.

Proč? To byla myšlenka, honící se v hlavách všech fanoušků sledujících závod. Vysvětlení předkládá Toto Wolff. „Nezbývala žádná úplně čerstvá sada super měkkých pneumatik. Takže jsme se báli, že by pneumatiky nevydržely do konce. Viděli jsme, že v prvním stintu vozy odjely osm nebo devět kol s plnou nádrží. Na konci zbývalo Lewisovi kolem patnácti kol do cíle. Na pneumatikách by tak snadno mohl nastat významný výkonnostní pokles a výsledek by byl horší než druhé místo.“

Šéf Mercedesu připustil, že Hamilton mohl nasadit použitou měkkou směs v případě, že by vydržel ještě o pár kol déle na tvrdší sadě. „Stálo by za zvážení ještě protáhnout prostřední stint a vidět, jak se věci vyvinou. Pokud to Lewis dokázal, skutečně mohl vyhrát závod. Ale to se nestalo, a tak jsme zvolili tu nejlepší dostupnou možnost.“

Skutečně poslední volba a rozhodnutí ale bylo na jezdci samotném a jeho inženýrovi. „Všichni nás kritizovali za to, že jsme posledně příliš ovlivnili závod,“ odpověděl Toto Wolff na otázku, proč měl tentokrát Hamilton ruce volné.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Great Britain, Peter Bonnington (GBR, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář