Mercedes prý pochopil záhadu Hamiltonovy prohry

Mercedes vysvětlil, v čem spočívá příčina jeho prohry v úvodním závodě sezony v Austrálii. Během velké ceny byl aktivován virtuální safety car (VSC), během které jsou daleko menší rychlostní rozdíly mezi jezdci v boxech a těmi na závodní dráze. Toho využilo Ferrari a Sebastian Vettel, který zajel do boxů a po návratu na trať se ocitl jako první před Lewisem Hamiltonem a závod vyhrál.

Štítky: Lewis Hamilton Mercedes Sebastian Vettel Zveřejněno 28. 03 2018 — GPF1.cz

Mercedes nejprve obviňoval software zodpovědný za strategii závodu z přítomnosti určitého ‘bugu’, kvůli kterému dostal tým špatné číslo. Kvůli tomuto číslo, které bylo 15 sekund, si tým myslel, že bude-li Vettel v režimu safety caru mít náskok 15 sekund na druhého Hamiltona, nebude to Vettelovi během zastávky stačit, aby se na dráhu vrátil jako první. Což se ale přesně stalo.

Na vině je jiný softwarový nástroj, který nepracuje on-line, a který dal týmu tento špatný odhad 15 sekund. Podle závodního ředitele Mercedesu Andrewa Shovlina byla přesnější hodnota kolem třinácti sekund. Kdyby byl Vettel 13 sekund před Hamilton před svým zajetím do boxů, po návratu na trať by se vrátil až za ním.

“Mysleli jsme si, že máme dostatečný náskok, ale sami jste viděli, co se stalo,” řekl Andrew Shovlin. Tým nyní přehodnotí své procesy a kalkulace a ujistí se v dalších závodech, že pro podobné případy mají jeho jezdci dostatečnou rezervu.

Není ale bez zajímavosti, že ani toto vysvětlení Andrewa Shovlina skutečnou situaci neobjasňuje. Ve skutečnosti totiž nebyl Vettelův náskok menší než 15 sekund, o kterém softwary Mercedesu tvrdily, že je v pořádku. Před Vettelovým zajetím do boxů byl jeho náskok přes 17 sekund. A Vettel se přitom na dráhu vrátil ani ne se sekundovým náskokem.

Před vyhlášením VSC byl Vettelův náskok 12 sekund a tím, jak auta v režimu VSC zpomalila, zůstal sice rozestup na vzdálenost stejný, ale časově se kvůli menší rychlosti vozů natáhl až na 18,5 sekundy. Mercedesu tedy nestačilo ani indikovaných 15 sekund, protože reálný Vettelův náskok byl větší. Tuhle záhadu vysvětlení Mercedesu nijak neobjasňuje. Tím spíš, že kdyby byl Vettelův náskok indikovaných 15 sekund, o první místo by naopak doopravdy přišel!

Je možné, že Mercedes nejspíš mluví o nutném náskoku ne v režimu VSC, ale v režimu plné závodní rychlosti – pro případ, že byl aktivován VSC. I tam je ale situace zmatečná, protože Andrew Shovlin nově tvrdí, že Vettelovi by nestačil náskok 13 sekund na to, aby zůstal na čele. Vettelův náskok byl ale ve skutečnosti výrazně menší (11,8 sekundy), a stejně se vrátil jako první! Kdybychomt tedy přijali tuto tezi, ani 13 sekund, kterou má Andrew Shovlin za správnou, není správnou hodnotou. Pokud měl Vettel po výjezdu z boxů náskok téměř 0,7 sekundy na Hamiltona, tak tou Mercedesem správnou hledanou hodnotu rozestupu mezi Vettelem a Hamiltonem není ani 15, ani 13 sekund, ale 11 sekund.

Diskuse k článku

Napsat komentář