Mercedes prozradil plán nasazení Hamiltonových motorů
Toto Wolff z Mercedesu vnesl trochu světla do toho, zda bude Lewis Hamilton potřebovat další nový motor do konce letošní sezony.
Toto Wolff mluvil o možnosti, že Lewis Hamilton může do konce sezony ještě potřebovat další motor poté, co úřadující mistr světa zaútočil k vítězství v Brazílii s čerstvým spalovacím motorem (ICE = Internal Combustion Engine) namontovaným do útrob jeho W12.
S pouhými třemi povolenými motory na jezdce za sezonu, Hamilton přešel na pátý motor a podle pravidel klesl o pět míst na startu.
Navzdory tomuto neúspěchu Hamiltonovo tempo bleskově zasáhlo pole a dokázal dohnat a předjet vedoucího Maxe Verstappena a získat vítězství. Vzhledem k tomu, že nový motor přispívá k Hamiltonově tempu, Wolff nevyloučil možnost, že by mohl ještě potřebovat další, pokud by se v posledních třech Velkých cenách sezony objevil problém se spolehlivostí.
Na otázku, zda bude nový Hamiltonův motor použit v Kataru, Wolff potvrdil potvrdil, že ano
„Ano, absolutně. S tímto motorem jedeme nyní do konce sezony. Stále máme otázky ohledně spolehlivosti, ale doufáme, že máme správné odpovědi. Jedeme až do konce.”
Vzhledem k tomu, že Hamilton měl neuvěřitelnou maximální rychlost, mnoho lidí se dotazovalo, čím je to způsobeno. V Mexiku totiž byl rychlejší Red Bull. Obrat v rychlosti překvapil i samotného jezdce Mercedesu.
„Upřímně řečeno, pracujeme na tom, abychom každý víkend vůz zlepšili, a dokázali stačit Red Bullu. V posledním závodě byli zjevně daleko před námi a nyní jsme přešli na trať, kde byli dříve silní.
Předpokládal jsem, že bude… hodně těsné v neděli. Věděli jsme, že to pro nás může být Achillova pata, ale ať už z jakéhokoli důvodu, vozy fungovaly tento víkend fantasticky,” říká Hamilton.
„Tento víkend jsem se rozhodl jít směrem, na kterém jsme skončili oba (Hamilton i Valtteri Bottas), a který fungoval opravdu dobře. Myslím, že jsme tento víkend auto v těchto podmínkách opravdu optimalizovali a byl jsem opravdu překvapený, že jsem byl schopen tak těsně následovat soupeře, a když jsem pak byl za Maxem, stále jsem měl něco ve svých pneumatikách, takže jsem mohl pokračovat.
Bylo to zvláštní, protože to není normální, ale bereme to. Jsem velmi, velmi šťastný!”
Lotus představí nástupce legendárního modelu Elise, bude elektrický