Mercedes přijal letošní porážku lépe, než tu loňskou

Německá automobilka má za sebou první sezonu od roku 2013, kdy nezískala alespoň jeden z titulů mistra světa.

Štítky: Mercedes Toto Wolff Zveřejněno 24. 11 2022 — Jiří Košta

Ale zatímco rok 2022 zaostal za očekáváním a přinesl Mercedesu občas slušnou porci bolestí hlavy se složitým W13, Toto Wolff říká, že to bylo mnohem snazší akceptovat, než kontroverzní způsob, jakým Mercedes před 12 měsíci viděl Lewise Hamiltona prohrát šampionát.

Na dotaz, která z posledních dvou sezon byla bolestivější, Wolff odpověděl: „Loňská bezpochyby, protože loňská byla silná. Vymklo se to kontrole z našich rukou. A ztráta kontroly, to bylo poprvé od doby, kdy jsem byl dospívající. A podle mého smyslu pro spravedlnost to bylo zcela proti mým hodnotám.“

Wolff si myslí, že letos bylo snazší věci přijmout, protože nedostatek výkonu je zcela jeho vlastní odpovědností.

„Letošní rok nebyl z hlediska emocí tak vysoko, protože jsme od začátku věděli, že auto prostě není dost dobré,“ dodal.

„Myslím, že jsme to pochopili pomalu, ale jistě. Oloupali jsme jednu vrstvu cibule, přičemž jsme si mysleli, že jsme problém vyřešili, ale pak je to další a další.

Pak jsme začali upravovat věci, kde by tento vůz, který opravdu nebyl dobrý, mohl fungovat. A snažili jsme se soustředit na tyto tratě, protože jsme věděli, že ty obtížnější jako Abú Dhabí budou svým způsobem o přežití.

Takže to byla naše práce. Minulý rok Abú Dhabí nebyla naše práce. Věděli jsme, že jsme to špatně pochopili. Jsme si vědomi toho, že ostatní odvedli lepší práci. A to je naprostá zásluha, jak tato sezona dopadla. Takže je to v pořádku.”

Tato sezona byla první od chvíle, kdy Hamilton v roce 2007 vstoupil do F1, kdy nedokázal vyhrát velkou cenu.

Wolff si ale myslí, že Hamiltonovy největší úspěchy nebyly vidět, i když přerušil svou sérii a skončil rok se ztrátou 35 bodů za týmovým kolegou Georgem Russellem.

„Myslím, že letos byl opravdu, opravdu dobrý. Čekali byste, že mistr světa, kterému byl odebrán titul, přijde a pokusí se všechny rozdrtit. Na to jsme mu ale nedali dost dobré auto.

Někdy nás zvedl svou energetickou hladinou, když klesala, tam nahoře v zasedací místnosti a ve dnech, kdy to pro něj bylo těžké. Nemyslím si, že na tomto konkrétním rekordu záleží. Jde spíše o pomoc při nastavování plachet na příští sezonu.

Partnerství s Georgem bylo opravdu dobré a auto společně vyvinuli. Pro mě je to, že ho [Hamiltona] znám 10 let z osobní i lidské stránky, výjimečné. Výjimečný, lepší než všechny výkony, které v autě měl. Pro mě byl jeho letošní přístup a myšlení vynikající.”

Peugeot E-308 a E-308 SW tiše debutují v Evropě