Mercedes představil speciální slavností zabarvení. Proč bílá?

Mercedes v Německu představil unikátní zabarvení u příležitosti 125 let působení v motorsportu a 65 let ve formuli 1

Štítky: Historie Mercedes Zveřejněno 25. 07 2019 — Tomáš Richtr

Zabarvení kombinuje klasickou stříbrnou vzadu, do které přechází bílá. Auto je osazeno také mnoha historickými grafickými prvky.

Ve třicátých letech minulého století proslavily značku Mercedes špičkové závodní vozy s přezdívkou „Stříbrné šípy“.

Unikátní artwork společnosti Automobilist

 V roce 1932 rozhodla sportovní komise mezinárodního sdružení autoklubů ve snaze omezit dosahované rychlosti a snížit rizika číhající na závodníky i diváky o nových pravidlech automobilových závodů Grand Prix. Nové požadavky přinutily konstrukční tým značky Mercedes vyvinout od základu nový závodní vůz schopný porážet zahraniční ale i domácí konkurenci.

Premiéra zcela nového závodního vozu Mercedes-Benz W 25 se měla konat v červnu 1934 na Nürburgringu. Při vážení před závodem se však ukázalo, že oba nové vozy s novou tradičně bíle lakovanou odlehčenou hliníkovou karoserií sice o málo, ale přece překračují povolený hmotnostní limit 750 kg. Šéf stáje Mercedes –Benz Alfred Neubauer byl zoufalý. Znal velmi dobře konstrukci vozu a věděl, že snížit rychle hmotnost vozu o jeden kilogram není jednoduché. Traduje se, že na spásný nápad přišel závodník Manfred von Brauchitsch. Mechanici vyfasovali archy smirkového papíru a v potu tváře zbavovali karoserie bílého laku. Podařilo se. Na čistý hliník obroušené vozy splnily váhový limit a navíc získaly osobitý vzhled. Tak se zrodila přezdívka „Stříbrné šípy“. Stříbrná se později stala pro německé závodní vozy národní barvou, ale už v podobě laku, nikoli holého kovu.

Na další generaci „Stříbrných šípů“ s třícípou hvězdou si museli fanoušci počkat až do jara 1954. Merces-Benz W196 se v závodech Grand Prix opět skvěle osvědčil a Juan Manuel Fangio s ním v letech 1954 a 1955 získal dva tituly mistra světa. Na druhém místě skončil další jezdec Neubauerova týmu Angličan Stirling Moss. Červnu 1954 však došlo na okruhu v Le Mans k tragedii, která stála desítky životů a přiměla vedení automobilky Daimler-Benz přerušit závodní činnost. Projekty další generace „Stříbrných šípů“ byly zastaveny a tak zůstala jen legenda o slavných závodních vozech stříbrné barvy.

Tu se od roku 2010 pokouší nově obnovit Mercedes svým návratem do formule 1.

Diskuse k článku

Napsat komentář