Mercedes pochopil, kde s letošním vozem udělal zásadní chybu

Mercedes říká, že může poukázat na jeden moment v loňském roce, kdy udělal zásadní chybu, která nasměrovala tým na náročnou sezonu 2022 s jeho problémovým vozem W13.

Štítky: Mercedes Zveřejněno 8. 10 2022 — Jiří Košta

Poté, co Mercedes vyhrál sedm po sobě jdoucích mistrovství jezdců a konstruktérů, letos selhal ve svém přístupu k přepracování aerodynamických předpisů F1.

Tým je poprvé od roku 2011 bez vítězství v závodě a je na dobré cestě skončit v poháru konstruktérů na třetím místě za lídry šampionátu Red Bullem a Ferrari.

W13 se ukázal jako vysoce nekonzistentní balíček, který vedl k tomu, že Mercedes vypadl z pódiových vyzyvatelů až do bojů přímo mezi středem pole v první polovině sezony, když se potýkal s problémy se skákáním vozu

Mercedes napravil některé problémy s vozem, včetně jeho porpoisingu, a mohl se utkat s Red Bullem a Ferrari na svých silnějších okruzích, jako je Singapur a Maďarsko.

Vůz však stále postrádá výkon na tratích s nízkým přítlakem, stále produkuje „výkyvy nálad“, které tým mate, a stále ještě nedosahuje nepolapitelného prvního vítězství v roce 2022.

Podle technického ředitele Mercedesu Mika Elliotta jsou tyto chyby způsobeny chybou, kterou nemůže zcela opravit, a která se stala minulý rok.

„Podívejte se na to, jak jsme auto vyvinuli, a já mohu poukázat na jeden moment z minulého roku, kdy jsme udělali něco, kde jsme podle mě udělali chybu,” řekl Elliott pro F1 Beyond The Grid Podcast.

„To, co vidíte z hlediska výkonu a toho, jak se v důsledku toho mění závod od závodu, a to je chyba, o které už nějakou dobu víme, a něco, co jsme opravovali, a proto je naše výkonnost se postupně zlepšoval. Ale není to něco, co bychom ještě na chvíli mohli plně napravit, a uděláme to přes zimu.”

Elliott se tajil přesnými detaily „chyby“, ale předpokládá se, že souvisí s designem podlahy, zejména její exponované části.

Vysvětlil také, jak bývalý referenční tým F1 viděl „mezírku v pravidlech“, která vedla tým k jeho neobvyklému konceptu „nulového sidepodu“.

„I když to vypadá vizuálně velmi odlišně, jako vždy u těchto věcí, jde o otevření malých aerodynamických výhod. Bez vývoje na konceptu, který máme, a bez vývoje na jiném konceptu, je těžké vědět, jakou to nakonec bude stát.

Ale nebyla to velká změna hry, v učení, které jsme letos našli, je to méně o tvaru vozu, je to více o způsobu, jakým přistupujeme k vývoji vozu, v tom spočívá rozdíl. Když se podíváte na sidepod, lidé říkají, že vypadá velmi odlišně, musí to fungovat úplně jinak než ostatní auta, a není tomu tak, je to jen trochu jiné řešení.

Aerodynamicky si nemyslím, že jde o nějaký masivní odklon od ostatních vozů, je to jen něco, co nám přidává trochu výkonu.”

Volvo Trucks zahajuje produkci elektrických kamiónů