Mercedes obdivuje Red Bull, možná se jím nechá inspirovat

Obhájci konstruktérského titulu i nadále ztrácí na špičku startovního pole. Mercedes sice spolehlivě sbírá body a také stupně vítězů, oproti ostatním týmům na špici je ale pořád pozadu. Šéf týmu Toto Wolff proto nevylučuje, že by od roku 2023 stáj z Brackley nesáhla po zcela novém konceptu, inspirací by v takovém případě byl zřejmě Red Bull.

Štítky: Mercedes Red Bull Zveřejněno 22. 06 2022 — Vašek Štěpánek

Stříbrné šípy jsou v nové éře F1 zatím pozadu. Mercedes si pro rok 2022 připravil skutečně radikální vůz ‚bez bočnic‘. Na první pohled se tento koncept mohl zdát jako výhodný, ale po téměř polovině sezony nadšení z W13 opadlo.

Ve snaze přiblížit se špičce pole a nastavení vozu blízko zemi, aby mohl monopost pracovat s aerodynamikou generovanou od podlahy, přišly problémy. Až příliš velké vibrace, špatná ovladatelnost auta a bolest zad pilotů jsou jen některé z faktorů, proč Mercedes tápe.

I když německá automobilka nechce měnit svůj vybraný koncept, změna zřejmě bude muset přijít, chce-li Mercedes opět bojovat o titul. Šéf týmu Toto Wolff už potvrdil, že v případě změny, bude stáj hledat inspiraci u Red Bullu.

Audi Urbansphere Concept odhalen jako autonomní minivan

Rudí býci mají také radikální řešení svých bočnic, na rozdíl od Mercedesu působí monopost RB18 stabilně, téměř bez poskakování a proudění vzduchu pod podlahou zvyšuje celkový přítlak vozu – což jsou všechno aspekty, ve kterým Mercedes zatím ztrácí.

Z aktuální pozice svého týmu není nadšený ani Toto Wolff, který pro příští sezonu nevylučuje přepracování stávajícího konceptu W13. „Než bychom se do takové změny pustili, museli bychom ji nejdřív pochopit a pracujeme na tom.

Rozhodně je ve hře změna, pokud by byla přínosná. U Red Bullu to funguje, dokázali novým pravidlům nejlépe porozumět. Je fascinující sledovat jejich podlahu, která se už hodně blíží k té, se kterou závodili vloni.

Vypadají velice dobře, stabilně a jejich podlaha má zase sklon (rake), zatímco naše auto je jakási rovná plocha těsně nad zemí. Stačí se podívat na časy a stopky, hned člověk uvidí, jaká cesta je lepší,“ přiznal Toto Wolff.

Mercedes do Silverstone přiveze další balík úprav. Velká Británie by tak měla být bodem zlomu, pokud stříbrné šípy zrychlí, budou nesjpíše pokračovat ve svém konceptu i nadále, v opačném případě by od roku 2023 mohl do hry přijít nový ‚inspirovaný‘ design.