Mercedes: Nová pravidla pro rok 2021 jsou nesmyslná

Týmy již obdržely první verzi nových pravidel, která vejdou v platnost za dva roky. Ovšem ani přední stáje s nimi nejsou spokojené.

2 Štítky: Toto Wolff Zveřejněno 8. 06 2019 — Bára Goldmannová

Počínaje sezonou 2021 bude platit nová regule, která zakazuje týmům dělat po příjezdu na závodní okruh jakékoliv změny na voze. Co to znamená v praxi? Do teď mohly týmy ještě během soboty provádět úpravy na svých monopostech. Ovšem novinka říká, že s takovým nastavením, s jakým přijede v pátek ráno na trať, bude muset absolvovat i zbytek víkendu. Zároveň se tréninky nebudou jezdit ráno, nýbrž až odpoledne.

Takže pokud tým nenajde v úvodním tréninku správné nastavení, tak má jednoduše smůlu. Tato úprava pravidel se však nesetkala s příliš velkým pochopením.

“Toto pravidlo nechápu ze dvou důvodů. Zaprvé to opět zvýhodní top týmy. Mají mnohem lepší nástroje pro simulace než stáje ze středu pole, takže na trať přijedou mnohem lépe připraveni. Kromě toho jsme v minulosti několikrát viděli, jak tým v pátek tápal, vozy byly nekonkurenceschopné, pak ale se spoustou práce došlo ke zvratu. Tohle je pro mě Formule 1. Když tohle všechno odeberete, už to nebude tak zajímavé,” uvedl trojnásobný vítěz velkých cen Johnny Herbert.

Novinku kritizuje rovněž šéf momentálně nejlepšího týmu na startovním roštu, Mercedesu, Toto Wolff: “Podle mě není dobrý nápad posunout všechny tréninky na odpoledne. Nedokážu si představit, že je to v zájmu pořadatele závodu.

Zamýšlené pravidlo parc-farmé je naprosto nesmyslné. Na celém světě nemáme žádnou závodní sérii, ve které by se nesmělo tři dny na vozy sáhnout. A my bychom to měli coby královna motorsportu zavést?

Tímto pravidlem otevřeme Pandořinu skříňku pro tresty, které nebudou brát konce, když vůz narazí do zdi a budou muset být nasazené nové díly, které podléhají jistým pravidlům.”

Rakušan se pozastavuje především nad tím, jak by tato změna měla pomoci k zatraktivnění šampionátu. Podle něj by to totiž mohlo mít spíše opačný efekt a navíc týmy kvůli tomu budou muset investovat mnohem více peněz do práce na simulátoru a do diagnostiky motoru.

S Wolffem souhlasí také šéf Toro Rosso Franz Tost: “Zredukování celého pátečního programu vůbec nic neušetří. Protože jsme beztak na trati už několik dnů. Pro mě jsou důležité úplně jiné body – férové rozdělení peněz, snížení nákladů a lepší show. Tím musíme začít! Nechápu, co by mělo změnit rozšířené pravidlo parc-farmé. Tam se totiž podle mého nic měnit nemusí.”

Diskuse k článku

Napsat komentář