Mercedes neztrácí naději: auto skrývá obrovský potenciál
Je zvolený koncept vozu pro rok 2022 stříbrných šípů chybný nebo ne? Toť otázka, i když indicie hovoří, že ano a samotný Mercedes nevylučuje nasazení B verze monopostu, šéf týmu Toto Wolff je přesvědčen o skrytém potenciálu.
Mercedes neprožívá povedený vstup do sezony. Stáj z Brackley spadla do středu pole a ze všech týmů ji nejvíce trápí poskakování vozu (porpoising), což je jev, který se objevil s novými pravidly a je způsoben efektivním fungování podlah aut.
Kvůli poskakování je Mercedes nucen nastavit vyšší světlou výšku, to má ale za následek to, že monopost W13 nefunguje tak, jak má. Stříbrné šípy tak se svým vozem zápasí a už si stihl vysloužit přezdívku ‚zmije‘.
Po velmi špatném víkendu v Imole se Lewis Hamilton nechal slyšet, že letošní vůz je podobně špatný jako ten McLarenu v roce 2009. Shodou okolností to před Imolou bylo naposled při Grand Prix Německa 2009, kdy se Brit nekvalifikoval a nedokončil závod v TOP10.
Jak z této situace ven? Mercedes sám zatím nezná správnou odpověď, nechce se ale vzdát svého zvoleného konceptu. Návrhem bylo nasazení B verze monopostu. Toto Wolff je však silně přesvědčen o velkém a zatím skrytém potenciálu.
„Opravdu doufám, že brzy najdeme nějaká řešení. Musíme i nadále tvrdě pracovat a pochopit náš vůz. Až se to stane, budeme schopni odemknout obrovský potenciál z našeho auta. Dost možná nás to posune i k čelu startovního pole,“ naznačuje Wolff.
Mercedes do Miami přiveze nové ‚kritické‘ díly, které mají týmu pomoci snížit porpoising a nasměrovat jej správnou vývojovou cestou. Také proto je podle Wolffa nasazení B verze auta zbytečné a v době rozpočtových stropů riskantní.
„Do Miami bychom měli něco přivézt a snad nám to pomůže. Pokud ne, budeme hledat další řešení. Nesmíme se vzdát, stále mluvím o obrovském a zatím nevyužitém potenciálu. Z tohoto důvodu nadává nasazení zcela nové verze vozu smysl.
Mohou nás potkat úplně stejné problémy a my budeme odsouzeni strávit pochopením nového auta několik závodů, čímž ztratíme čas. Navíc v době rozpočtového stropu bych jsou taková rozhodnutí více než riskantní,“ zamýšlí se Wolff.
Do nadcházejícího víkendu tak Mercedes jede s nadějí, že se mu podaří vyřešit alespoň část svých problémů a konečně dostane směr, kterým letošní ‚zmiji‘ vyvíjet. Novinky se mají týkat podlahy, která má rapidně snížit úroveň poskakování.