Mercedes: Nevyvíjíme. Red Bull: Tomu se nedá věřit

Rakouský tým nevěří svému rivalovi v boji o letošní titul mistra světa, že ukončil vývoj svého vozu a nepřiveze již žádná vylepšení. Red Bull tím reaguje na nedávné prohlášení Mercedesu, ve kterém tuto možnost potvrdil.

Štítky: Christian Horner Mercedes Red Bull Zveřejněno 29. 06 2021 — Vašek Štěpánek

Po porážce ve Velké ceně Štýrska Mercedes odhalil, že vývoj letošního vozu je u konce a že na svůj vůz do konce sezony nenasadí žádné vylepšení. Všechny zdroje týmu se tak mají plně přesunout na sezonu 2022.

Vzhledem k tomu, že i Lewis Hamilton ihned po závodě prosil svůj tým, aby nové díly nasadil, jelikož chce ještě zabojovat o titul mistra světa s Maxem Verstappen z Red Bullu, pro které se šampionát v posledních závodech vyvíjí opravdu dobře.

Nicméně, šéf rudých býků Christian Horner je k nynější situaci u Mercedesu velmi skeptický. Situace prý není tak jasná, jak ji prezentuje Toto Wolff.

„To, co dělá Mercedes není naše věc, my se soustředíme jen na sebe. Vím že Toto (Wolff) rád vrhá světlo někam úplně jinam, takže jednoduše nemohu uvěřit, že Mercedes projde zbytkem letošní sezony, aniž by nasadil jediné vylepšení.

Ale jak říkám… my se musíme soustředit na naší práci. Samozřejmě, je to trochu balancování mezi letošní a příští sezonou. Pokud má ale úspěch požadovat tvrdou a lepší práci než jiné týmy, jsme připraveni,“ uvedl Horner.

Mercedes si je pro změnu velmi dobře vědom toho, že Red Bull se svým vozem i nadále tlačí a stále monopost vyvíjí, což se odráží i ve výsledcích. Tým z Milton Keynes má nyní čtyři triumfy v řadě, nejvíce od mistrovské sezony 2013!

Nové díly přivezl Red Bull i na GP Štýrska. Toto Wolff si však myslí, že jakýkoliv odklon úsilí od nových pravidel bude z dlouhodobého hlediska vražedné a velmi nákladné.

„Je to poněkud choulostivé rozhodnutí, protože máme dána nová pravidla nejen pro příští rok, ale i pro další léta a budeme mít zcela nový koncept monopostu. Musíme proto najít správnou rovnováhu, ale skoro všichni zaměstnanci budou pracovat na novém voze.

Některé týmy možná ještě něco přivezou, například Red Bull ve čtvrtek nebo v pátek přijel s nákladními automobily, takže přivezli zřejmě nějaká vylepšení, na trati to bylo vidět – jednoznačně udávali tempo. Je to ale fér, strategie…,“ rozpovídal se Wolff.

Podle Hornera se Red Bull pečlivě rozhoduje, kde vyvážit současné zdroje, zároveň tým ale cítí, že po dlouhé době má reálnou šanci na vítězství a nachází se nyní ve skvělé formě.

„Poprvé za velmi dlouhou dobu se nám konečně povedlo sestavit, vyladit a optimalizovat skvělý vůz, který bojuje o vítězství. Je ale už velmi těžké dělat nějaká vylepšení, protože tyto vozy jsou na konci své evoluční cesty.

Dnes díky novým dílům získáte strašně málo času, protože jsme dosáhli téměř maxima. A samozřejmě, když se podíváte na auto pro příští rok, uvidíte tam několik oblastí, ve kterých můžete dělat obrovské pokroky ve vývoji.

Je to tedy váha mezi získáním malých výhod letos a získáním velkých výhod příští rok, ale takhle je to vždycky. Není to pro nás tedy úplně nová situace,“ uzavřel sebevědomě Horner.

Legendární Audi Quattro S1 se vrací, ale jako elektromobil