Mercedes nám způsobil škody v hodnotě tří milionů eur, rozčiluje se Red Bull

Poradce Red Bull Helmut Marko se znovu vrátil k incidentům z Grand Prix Velké Británie a Maďarska, při kterých vozy Red Bullu kolidovaly s mercedesy. Náklady na opravu monopostů se totiž pohybují v řádech milionů eur, což je podle Marka v době finančních stropů neúnosné.

Štítky: Finance Helmut Marko Mercedes Red Bull Zveřejněno 15. 08 2021 — Lukáš Štěrovský

„Až na poslední dva závody byla první poloviny sezony pozitivní. Pak se všechno sešlo nikoliv v dobrém smyslu,“ rekapituluje Marko, který stále není spokojený s tresty, s jakými piloti Stříbrných šípů z incidentů vyvázli. „Po dvou chybách Mercedesu si musíme položit otázku, zda je systém penalizací správně nastavený. Možná by měly existovat různé standardy výše trestů.

Antonio Giovinazzi dostane trest stop/go za překročení rychlosti v boxové uličce a Sebastian Vettel je diskvalifikován za to, že neměl v nádrži dostatek paliva, přestože zbývajících 0,3 litru by stačilo na kontrolu.

Na druhou stranu máme dva rozbité motory kvůli jezdcům Mercedesu, a to znamená, že finančně tvrdě narazíme,“ říká Marko s ohledem na rozpočtový strop v hodnotě 145 milionů dolarů (v přepočtu na euro přibližně 123 milionů). „Máme škodu tři miliony euro (cca 76 milionů korun, pozn. red.), a to je částka, kterou nikde jinde jen tak nenajdeme.”

Konec profesních řidičů již brzy? Amazon nakoupil 1000 autonomních dodávek

Zatímco Red Bull přišel o peníze a potažmo ho čekají penalizace za předčasnou výměnu poškozených motorů, jezdci Mercedesu vyvázli „jen“ s desetisekundovou penalizací (Hamilton) a poklesem pěti míst na startu v Belgii (Bottas).

„Takové věci mohou být rozhodujícím faktorem v boji o titul,“ varuje Marko. „Proto je třeba se na to podívat jinak a zjistit, zda jezdci, kteří to způsobili, něco nezanedbali. Musíme zjistit, zda se s tím nedá něco dělat.

Například škoda, za kterou nebude moci tým, by se nezapočítávala do limitu rozpočtového stropu. Nebo by se dal využít žolík,“ zamýšlí se poradce Red Bullu. S podobným návrhem už dříve přišlo Ferrari.

Ferrari zveřejnilo účet za opravy vozů po haváriích. Jedná se o desítky milionů