Mercedes měl v kvalifikacích získávat vyšší výkon díky nepovolenému spalování oleje

Sezona 2017 ještě ani pořádně nezačala, a už se objevují první kontroverzní kauzy – obě se navíc týkají Mercedesu, týmu úřadujících mistrů světa. Ten totiž jednak používá údajně nepovolený systém zavěšení kol, jednak v loňském roce prý přimíchával v kvalifikaci olej do paliva, což mu umožnilo získat nadbytečný výkon. Něco takového je ale proti pravidlům. Asi nikomu…

10 Štítky: Mercedes Pravidla Zveřejněno 6. 03 2017 — Lukáš Štěrovský

Sezona 2017 ještě ani pořádně nezačala, a už se objevují první kontroverzní kauzy – obě se navíc týkají Mercedesu, týmu úřadujících mistrů světa. Ten totiž jednak používá údajně nepovolený systém zavěšení kol, jednak v loňském roce prý přimíchával v kvalifikaci olej do paliva, což mu umožnilo získat nadbytečný výkon. Něco takového je ale proti pravidlům.

Asi nikomu z diváků neuniklo, jak velký výkonnostní skok takřka v každé kvalifikaci Mercedes v loňském roce zaznamenal. Skoro jako by měl k dispozici výkon navíc, který v závodě nevyužíval. Jedna z myšlenek protivníků, konkrétně Red Bullu, byla ta, že Mercedes spaluje nadbytečný olej, který přidává do paliva.

Pravidla ale jasně nařizují, jaké látky mohou být použity v pohonných jednotkách. Mercedes už v závěru loňského ročníku samozřejmě veškerá nařknutí odmítal, nicméně podezření bylo na světě a kauza se projednávala v zimní pauze.

Vyšlo najevo, že Mercedes si v minulosti přál omezit maximální množství oleje ve voze na pět kilogramů, což bylo zamítnuto. Red Bull ale pojal podezření, že Stříbrné šípy přidávaly olej do paliva. To pak při spalování zajistilo vyšší výkon. Rakouská stáj tak napsala Mezinárodní automobilové federaci, která potvrdila, že něco takového – tedy spalování oleje jako paliva – by podle pravidel bylo ilegální. Není jasné, zda FIA bude situace nadále prošetřovat.

Od vstupu hybridních motorů do F1 v roce 2014 je kladena pozornost na omezení průtoku paliva i jeho maximálního povoleného množství. Už během sezony 2015 se objevilo podezření, že týmy uskladňují palivo i mimo omezovače průtoků paliva, aby mohly získat větší výkon. Už tehdy FIA kontrolovala, zda týmy nepřidávají do olejů a paliva nepovolená aditiva. Během kanadské Grand Prix 2015 bylo provedeno kontrolní měření, které neodhalilo nic, co by nebylo dovoleno..

Čtěte dále: Deset největších témat před druhými testy

Podváděl Mercedes v loňském roce? A ovlivní nějak kauza i letošní sezonu?

Podváděl Mercedes v loňském roce? A ovlivní nějak kauza i letošní sezonu?

Diskuse k článku

10 komentářů: “Mercedes měl v kvalifikacích získávat vyšší výkon díky nepovolenému spalování oleje”

  1. agentF napsal:

    Koudaa má pravdu. Toho kouře bylo vždy hodně. 😉

  2. koudaa napsal:

    krakra: Jojo, jako fakt, mrkni na pár záznamů z loňské sezóny ….. vždycky po startu a vyjetí z garáže, všimnul jsem si toho už na testech v Rakousku, ale spíše bych to přičítal mapování a bohatosti směsi 😉 Je fakt, že to byl jediný motor, který takhle pokuřoval 😉

  3. KulatyLenin napsal:

    krakra: to se musíš dívat. ja se vždy radoval že jim jede motor z posledního a ono nic

  4. krakra napsal:

    Nechápu proč Mercedes chtěl omezit množství oleje, vždyť ho sám potřeboval více.

  5. krakra napsal:

    koudaa: To jako fakt, nebo jste si to teď vymyslel?, namodralý kouř by musel být trošku vidět

  6. KulatyLenin napsal:

    Tak možná by tam měl zůstat. Fakt dobré čtení, když je Richtr doma!

  7. Tomáš Richtr napsal:

    Richtr je doma pořád

  8. juress napsal:

    A fakt, že už jim ten motor několikrát kontrolovali nikoho nezajímá? Dokonce RedBull tuhle spekulaci nadhodil už před rokem a půl a ani tekrát to nebyla pravda.

  9. koudaa napsal:

    No a já si celý loňský rok říkal, že vždycky když vyjeli z garáže, byl za formulí modrý kouř …… :-))

  10. KulatyLenin napsal:

    Klobouk dolů že jste to napsali. Richtr není doma?

Napsat komentář