Mercedes měl opět problémy s chlazením brzd

Dnešní dvojité vítězství německé stáje se nerodilo tak snadno, jak by se mohlo na první pohled zdát. Monoposty Mercedesu znovu postihly technické potíže.

Štítky: Mercedes Zveřejněno 22. 06 2014 — Tomáš Bohuslav

Dnešní dvojité vítězství německé stáje se nerodilo tak snadno, jak by se mohlo na první pohled zdát. Monoposty Mercedesu znovu postihly technické potíže.

Před čtrnácti dny vyřadily problémy s brzdovým systémem Lewise Hamiltona z Velké ceny Kanady a jeho týmového kolegu Nika Rosberga připravily o jinak velmi pravděpodobné vítězství. Po návratu do Evropy inženýři týmu z Brackley celu záležitost pečlivě prozkoumali a vedení stáje následně všechny své fanoušky ujistilo o tom, že udělá vše pro to, aby se něco podobného již neopakovalo. Jak se ale zdá, v Rakousku se tato situace opakovala, byť tentokrát se s ní Mercedes vyrovnal o poznání lépe.

„Dojet na prvním a druhém místě bylo dnes velmi těžké,“ přiznal Toto Wolf. „Staly se věci, které jsme neočekávali – znovu něco malého na straně chlazení.“

„Opět jsme dnes měli problém s brzdami – nejsou tu dostatečně dlouhé rovinky na to, abychom je zchladili, a dnes bylo daleko tepleji, takže to pro nás bylo trochu překvapení.“

„Williamsu se dařilo opravdu dobře – nemyslím si, že by měli stejné problémy, takže to byl těžký den.“

Inženýři německé stáje měli během nedělního klání velmi napilno, jejich úsilí se však vyplatilo a oba piloti nakonec spatřili šachovnicový praporek.

„To bylo největším úspěchem závodu – vůz řídilo spoustu inženýrů, včetně těch, kteří mají na starost pohonnou jednotku,“ vysvětlil Rakušan.

„Vždycky jsme dodržovali to, aby oba vozy byly nastaveny stejně, po Montrealu jsme se ale potřebovali ujistit, že všechny ty kritické části zvládáme správně.“

„Nechcete řídit tempo svých jezdců, když riskujete, že tím prohrajete závod, a s tím jsme tak trochu měli problémy (v úvodních fázích závodu). Poslední třetina byla pravděpodobně nejméně stresující, protože jsme věděli, že máme náskok na Bottase a už to bylo jen o tom, abychom na voze udrželi všechny důležité parametry ve správném operačním okně,“ dodal Wolf.

Diskuse k článku

Napsat komentář