Mercedes má stejně dobré šasi jako Ferrari, ale horší motor. Příští rok to chce změnit
Toto Wolff, šéf týmu Mercedes, věří, že se německý tým po horších výkonech opět vrátí do své dominantní role. Zároveň, ale dodává, že Ferrari odvedlo velký kus práce, především v oblasti výkonu pohonné jednotky.
Mercedes od začátku sezony 2019 značně dominoval. V prvních osmi závodech zaznamenal osm vítězství a celkem šestkrát získaly Stříbrné šípy double. Po letní přestávce se ale zdá, že tempo německého týmu opadlo a do popředí se dostává Ferrari. To dosvědčuje i fakt, že Mercedes v posledních pěti závodech nestál na pole position a vyhrál pouze dvakrát.
Může se tedy zdát, že má Ferrari před Mercedesem po letní přestávce lehce navrch. S tím souhlasí také Toto Wolff, šéf německého týmu. „V minulých závodech jsme viděli, že nemáme nejrychlejší monopost. Naše šasi je sice na velmi dobré úrovni, ale výkon motoru je ve srovnání s Ferrari horší. Musíme to dostat více pod kontrolu a zlepšit se tvrdou prací.“
Je Mercedes odsunut z trůnu?
Prozatím tato varianta nepřichází v úvahu, protože jezdci Stříbrných šípů mají v pořadí poháru konstruktérů pohodlný náskok 162 bodů před druhým Ferrari. V pořadí jezdců je situace velmi podobná, protože na vedoucího Hamiltona ztrácí Charles Leclerc 107 bodů. Mercedes tak těží z velmi dobrých výkonů z počátku sezony. Wolff si ale myslí, že je důležité, aby se body sbíraly konstantně. „Mistrovství světa je o neustálém sbírání bodů. Pro nás je to pořád velká výzva. Pokud jdete do závodu s myšlenkou, že musíte vyhrát a ono se to nakonec nepovede, očekává se, že se vám to podaří v příštím závodě. Víte, někdy je opravdu těžké se s tím vypořádat. Já si ale upřímně myslím, že se nám to celkem daří,“ říká optimisticky Wolff.
Rok 2013 byl poslední, kdy Mercedes naposledy nezískal Pohár konstruktérů. Od té doby je německý tým továrnou na úspěch. V letošní sezoně se již neočekává, že by někdo z ostatních týmů mohl nadvládu Mercedesu ohrozit. Aktuálně horší forma proto může pramenit z toho, že německý tým se nesnaží tolik vyvíjet aktuální monopost, ale většinu svého úsilí již směruje do následující sezony.
To sice může Ferrari značně přiblížit, protože italský tým stále monopost SF90 hodně vyvíjí, ale může se také reálně stát, že na začátku příští sezony bude Ferrari opět za Mercedesem zaostávat. Wolff je ale přesvědčený, že Mercedes se musí co nejdříve zaměřit na výkon svého agregátu, aby italská stáj nezískala příliš velkou výhodu.
„Ferrari mělo ze začátku sezony několik technických problémů, ale teď jsou opravdu hodně silní. V posledních čtyřech závodech měli velmi dobré kvalifikační tempo, proto si na ně musíme dávat velký pozor. Když se nám povede vyvinout silnou pohonnou jednotku, dokážeme získat mnohem víc. Na druhou stranu musím říct, že jsme měli v posledních závodech opravdu solidní tempo na delší vzdálenost. To je místo, kde musíme maximálně vytěžit našeho potenciálu. Znamená to především správně rozumět chování pneumatik, mít výborně připravené šasi a nedílnou součástí úspěchu je také správná strategie,“ má jasno Wolff.
To, že Mercedes na vývoji monopostu W10 stále pracuje, potvrzuje nedávné prohlášení Wolffa, že tým v Suzuce nasadí další vylepšení. „V Suzuce použijeme nová vylepšení. Nebudou ale tak velká, jako přineslo Ferrari v Singapuru. Také očekáváme, že budeme ještě pokračovat ve vývoji aktuálního monopostu, ale nebude to tak rychle jako před letní přestávkou,“ říká šéf Mercedesu.
Diskuse k článku