Mercedes je měřítkem i v aerodynamice, uznává Force India
Technický šéf Force Indie Andy Green si je jistý, že Mercedes udává tón nejen na poli pohonných jednotek, ale také v oblasti aerodynamiky.
Technický šéf Force Indie Andy Green si je jistý, že Mercedes udává tón nejen na poli pohonných jednotek, ale také v oblasti aerodynamiky.
V posledních letech byl dlouhou dobu nejlepší v aerodynamice Red Bull, který s její pomocí dokázal kompenzovat slabší motor, ale podle Greena to už neplatí.
„Když se podívám na časové rozdíly, které nás dělí od Mercedesu, a na jejich rychlost v rychlých zatáčkách, je to čistě aerodynamikou,“ vysvětloval Autosportu. „Čistě v aerodynamice mají před námi významný náskok. Takže ano, ještě máme hodně práce v aerodynamice.“
„Dokonce i ve srovnání s týmy s tradičně dobrou aerodynamikou, jako je Red Bull, je Mercedes významně rychlejší. Musíme se od nich hodně učit. Nejenže udělali dobrou práci s pohonnou jednotkou, udělali velmi, velmi dobrou práci v aerodynamice.“
Příležitost dohánět ztráty letos přináší nutnost přepracovat nos vozu, aby odpovídal novým pravidlům. Nejblíže současným regulím bylo jeho tvarem loni Ferrari. Force India musí dělat větší změny.
„Vydat se cestou velmi nízkého nosu vyžadovalo hodně úprav. Už ho máme, ale chvíli to trvalo. Myslím, že je v něm stejná výkonnost jako v konvenčním nose, jen bude trvat, než ji získáme. Byli jsme donuceni jít určitou cestou a musíme z ní dostat novou výkonnost,“ dodal Green.
Tak tenhle názor beru. Pro Red Bull bylo ale jednoduší všechno svádět na Renault. Výkon Mclarenu s motorem Mercedes to jen potvrzuje.
Vďaka, moc pekné video.
Nos Mercedesu je krapet vyšší a kratší než bude moct být letos.
https://www.youtube.com/watch?v=4idHvatPD4k
Myslím, že je trochu nižší.
V čom je nos Ferrari bližšie novým pravidlám, ako nos Mercedesu?