Mercedes by chtěl bojovat s Porsche
Šéf Mercedesu Toto Wolff věří, že po krachu jednání s Porsche a Red Bullu, je pokračování Red Bullu s plány na stavbu vlastního motoru pro formuli 1 „velmi odvážnou strategií“.
Red Bull nedávno ukončil jednání s Porsche o spolupráci na projektu jeho pohonné jednotky pro rok 2026, takže Audi jako jediná značka Volkswagen Group bude na startu, když vstoupí v platnost nové předpisy.
Red Bull Powertrains má pokračovat v projektu nezávisle a přitom zůstat otevřený budoucímu partnerství s třetí stranou.
Šéf týmu Christian Horner naznačil, že spolupráce s Hondou by mohla být možná, zejména pokud jde o technologii baterií. Wolff řekl, že je škoda, že Mercedes nyní nebude moci bojovat s Porsche, pokud jeho kolega ze Stuttgartu nenajde jinou cestu.
„Myslím, že je to velmi odvážná strategie. Být soběstačný je jednoznačně scénář, kterého Red Bull vždy chtěl dosáhnout, mít vlastní pohonnou jednotku a nebýt závislý na žádném jiném dodavateli,” řekl Wolff.
„A je to tady. To je strategie, kterou nasadili. A uvidíme, co se stane v roce 26/27/28. Je jasné, že toto určuje směr a já se nezabývám podrobnostmi, zda se Porsche připojí k označení motoru, nebo jestli se Honda chystá označit motor.
Je to samozřejmě ostuda, ode mě jako od Mercedesu je to ostuda, že nemůžeme bojovat s Porsche. Porsche/Red Bull by byl mega vstup. Skvělá značka. A to nevyšlo z důvodů, které mi nejsou známy. Pro F1 a nás všechny by bylo opravdu skvělé, kdyby spojili své síly pro atraktivitu tohoto sportu.”
Wolff řekl, že značka jako Porsche může sportu hodně přinést.
„Každá velká korporace, zejména automobilové společnosti, nejen automobilové společnosti, protože Red Bull je v tom také docela dobrý, že nejen koupí závodní tým a investuje velké množství peněz do jeho provozu, ale také investuje ještě více do aktivace je prospěšné pro F1.
A pokud značka jako Porsche, která je známá po celém světě, vloží své marketingové dolary do aktivace F1, budeme z toho těžit všichni, a to je podle mě důležitá část.”