Mercedes bude možná muset příští rok začít znovu

Podle jednoho z bývalých jezdců musí být Mercedes připraven opustit svůj jedinečný koncept vozu F1, pokud nebude v roce 2023 fungovat.

Štítky: Mercedes Zveřejněno 1. 03 2023 — GPF1.cz

Bývalý závodník formule 1 Karun Čandhok se domnívá, že Mercedes musí být připraven začít “znovu” v roce 2024, pokud se s vozem z roku 2023 nevrátí do boje o titul. Mercedes v roce 2022 narazil na nové předpisy o přísavném efektu a propadl se na třetí místo v šampionátu konstruktérů, ale snažil se zdůraznit, že zásadní problémy s vozem W13 vyřešil. Předsezónní testování však bylo pro tým smíšené, vypadal přinejmenším jako třetí nejlepší, s oživeným Aston Martinem v těsném závěsu, a v některých kruzích se dokonce tipovalo, že bude před ním.

Nyní se bývalý pilot F1 a dnes televizní komentátor Čandhok domnívá, že tým musí být připraven opustit svou koncepci “nulového bočnice” a začít pro rok 2024 znovu, pokud W14 nepřinese výsledky. Mercedes přitom už připustil, že nové bočnice by mohl nasadit ještě letos.

“Navrhnout závodní vůz je vlastně umění, je to tvůrčí proces s fyzikálními a matematickými základy, ale potřebujete, aby z vás proudila tvůrčí šťáva,” vysvětlil Čandhok pro Sky Sports jedenáctinásobný účastník velkých cen. “Tito konstruktéři přišli s konceptem u Mercedesu a dostali trochu zabrat. Jejich jezdci nejsou spokojeni, šéf týmu Toto Wolff byl loni v týmovém rádiu dost hlasitý a nadával, jaké je to špatné auto (v Ázerbájdžánu ho nazval shitboxem).

Teď letos přišli s autem, se kterým to netrefili do černého, takže co bude s rokem 2024?  Pokud se dostanou k prvnímu startu pro tento rok a možná odemkli ten nevyužitý potenciál, o kterém jsme mluvili, pak je všechno v pořádku. Ale pokud ne, co pak?

V jaké fázi se tohoto konceptu vzdají a řeknou: “Pro rok 2024 začneme od nuly?”. V opačném případě bude tato spirála pokračovat. Pro technického ředitele Mikea Elliotta a jeho konstrukční skupinu je to velký rok na obnovení důvěry.”