Mercedes bije na poplach, Singapur se může opakovat
Situace ze Singapuru je sice zažehnána, nicméně Mercedesu dělá strašáka i pro nadcházející závod v Soči. Niki Lauda se obává, že situace se bude opakovat. Na vině je opět práce s pneumatikami. Závodní víkend takový, jaký zažil Mercedes v Singapuru, je pro stáj nejhorším výsledkem za poslední dvě léta. Ačkoliv se přes tuto bouři Mercedes v pohodě dostal…
Situace ze Singapuru je sice zažehnána, nicméně Mercedesu dělá strašáka i pro nadcházející závod v Soči. Niki Lauda se obává, že situace se bude opakovat. Na vině je opět práce s pneumatikami.
Závodní víkend takový, jaký zažil Mercedes v Singapuru, je pro stáj nejhorším výsledkem za poslední dvě léta. Ačkoliv se přes tuto bouři Mercedes v pohodě dostal závodem v Japonsku, z paměti jen tak nezmizí. Celý kolotoč formule 1 se nyní stěhuje do Ruska a právě tamní trať svou koncepcí připomíná okruh Marina Bay. Loni si zde tým z Brackley dojel pro double. Zásluhu na tom ale měl pořádný kus štěstěny. Pravdou je, že se tu minulý rok závodilo vůbec poprvé a nově vybudovaný okruh skýtal spoustu nástrah. Jednou takovou nástrahu připravilo i Pirelli, které do Soči dovezlo měkké a středně tvrdé směsi pneumatik. Niko Rosberg si proto hned v úvodu závodu dojel pro tvrdší obutí a s ním dokázal dojet až do cíle. Letos Pirelli hodlá pro závodní víkend nasadit měkké a super měkké směsi. Měli bychom tedy vidět dvě až tři zastávky v boxech. Důležitým faktem je, že se Mercedes v Singapuru potýkal právě s problémy s pneumatikami. A toho se nyní obává i Niki Lauda.
„Díky Bohu, že jsme vyšli z traumatu ze Singapuru a dostali jsme se zpátky. Šampionát ale ještě není u konce a mně osobně dělá starosti závod v Soči. Jde zejména o povrch trati, který je téměř stejný jako v Singapuru. Budeme muset vyvinout maximum sil, abychom si udrželi své postavení, a pak už to bude vypadat dobře,“ nepřímo zmínil Lauda fakt, že si Mercedes může s předstihem zajistit pohár konstruktérů již v Soči.
Na kontě má 506 bodů, což je o 169 více než druhé Ferrari. Titul by mu tedy přiřkl výsledek, který by byl lepší o 3 body než v podání maranellské stáje. Ale jak již bylo zmíněno, Mercedes se obává přesného opaku. Tedy, že se noční můra jménem Singapur může opakovat.
„Byl to loni velmi ošemetný víkend, kde jsme se všichni učili nové věci. Pirelli letos doveze nejměkčí směsi, takže už by se neměl opakovat maratón Nika Rosberga. Co ale řešíme, to je povrch trati. To jsou naše největší starosti,“ potvrdil Laudova slova technický ředitel Mercedesu Paddy Lowe.
Diskuse k článku