Mercedes a Renault by přece jen mohli spolupracovat

Představitel Daimleru Dieter Zetsche a šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn na frankfurtském autosalonu představili možnou formu spolupráce mezi Mercedesem a Renaultem pro příští sezónu F1. Renault, který měl původně kontrakt s Red Bullem na dodávání motorů až do konce roku 2016, se v současnosti rozhoduje, zda do formule 1 vstoupí s vlastním týmem, nebo na konci aktuální sezóny…

1 Štítky: Mercedes Renault Zveřejněno 17. 09 2015 — Lukáš Štěrovský

Představitel Daimleru Dieter Zetsche a šéf koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn na frankfurtském autosalonu představili možnou formu spolupráce mezi Mercedesem a Renaultem pro příští sezónu F1.

Renault, který měl původně kontrakt s Red Bullem na dodávání motorů až do konce roku 2016, se v současnosti rozhoduje, zda do formule 1 vstoupí s vlastním týmem, nebo na konci aktuální sezóny odejde z pozice dodavatele motorů. Rozbroje s rakouskou stájí vznikly v důsledku neustále kritiky motorů Renault právě ze strany týmu.

„Buď skončíme, nebo budeme pokračovat – to je předmětem probíhajících diskuzí,“ prohlásil ředitel koncernu Renault-Nissan Carlos Ghosn. Podle něj by tato značka, za předpokladu jejího pokračování v šampionátu, opět mohla dodávat motory zákaznickým týmům, až by se sama etablovala. Nejvyšší představitel Renaultu dále řekl, že podle dosavadního rozhodnutí nebude firma po vypršení stávajících kontraktů figurovat jako dodavatel pohonných jednotek jiných týmů.

Zdali v královně motorsportu francouzská značka setrvá, nebo ji opustí, záleží i na tom, jestli by Renaultu byly udělovány peníze navíc, které dostávají týmy mající v F1 bohatou historii.

Rýsovat by se mohlo i další řešení, v němž figuruje německý tým. Na autosalonu ve Frankfurtu padl z úst Ghosna názor, že právě Mercedes by mohl zakročit a Red Bullu by dodával motory starší specifikace. Partnerství by případně mohlo být dosaženo tak, že motory Mercedesu by byly přejmenovány podle sponzora Red Bullu Infiniti.

Mercedes a Renault-Nissan už spolupracují bezmála šest let v oblasti cestovních vozů, které společně vyvíjejí, otevírají továrny a sdílejí poznatky. Nicméně nepřipadá v úvahu spolupráce na vývoji technických dílů pro závodní monoposty, něco takového přímo zakazují sportovní a technické regule formule 1. Avšak německá továrna by mohla pomoci francouzskému kolegovi i dalším způsobem, třeba ukončením dodávky motorů týmu Lotus, čímž by připravila půdu pro Renault, jenž by tým koupil a pouze přejmenoval.

Na otázku, zda partneři vyrábějící silniční vozy mohou navzájem fungovat i v F1, odpověděl Ghosn: „Diskutuji o tom s Dieterem Zetschem. Nadále budeme konkurenti, ale pokud budou existovat oblasti, které nezmění povahu naší spolupráce, tak proč ne?“

A jaké je tedy stanovisko Mercedesu? „Moc bychom chtěli, aby Renault zůstal v F1, ale to musí být jejich rozhodnutí. Pokud mu v tom můžeme jakkoliv pomoci, uděláme to,“ odpověděl Dieter Zetsch.

Motorsports: FIA Formula One World Championship 2015, Grand Prix of Italy, #6 Nico Rosberg (GER, Mercedes AMG Petronas Formula One Team), *** Local Caption *** +++ www.hoch-zwei.net +++ copyright: HOCH ZWEI +++

Diskuse k článku

Napsat komentář