Mercedes a Red Bull pojedou v Německu bez FRIC
Podle očekávání se týmy neshodly na odkladu zákazu systémů propojeného zavěšení kol (FRIC), a proto bude od příštího závodu považován za ilegální.
Podle očekávání se týmy neshodly na odkladu zákazu systémů propojeného zavěšení kol (FRIC), a proto bude od příštího závodu považován za ilegální.
Podle německého Auto Motor und Sport minimálně dva týmy oznámily FIA, že nesouhlasí s odkladem zákazu FRIC na rok 2015, tudíž začne platit už v příštím závodě v Německu.
Týmy, od kterých se dá očekávat protest, pokud by FRIC někdo nasadil, jsou údajně Ferrari, McLaren a Caterham. Mercedes a Red Bull, které mají tyto systémy v nejpokročilejším stavu, je proto nepoužijí. Všichni ostatní je velmi pravděpodobně budou následovat.
„Ten systém se používá dva a půl roku, prošel všemi technickými kontrolami bez námitek. Těžko pochopit, proč se najednou názor změnil,“ řekl jeden z šéfů Mercedesu Niki Lauda a dodal, že chce od FIA slyšet jasné stanovisko, aby tým případně dál neinvestoval do systému, který už nebude nikdy použitelný.
Mercedesu trvalo dva a půl roku, než FRIC zvládnul, musel mu k tomu pomoci inženýr, kterého získal z Lotusu. Byla to právě továrna Lotusu/Renaultu v Enstonu, kde se v roce 2008 poprvé objevil tento systém.
Obecně se ale očekává, že bez těchto systémů se rozložení sil ve startovním poli zásadně nezmění. Třeba Mercedes neměl FRIC většinu zimních testů, přesto se jasně vyprofiloval jako favorit letošní sezóny. Toto řešení, které zmenšuje naklánění vozu při zatáčení a brzdění, čímž umožňuje efektivnější práci aerodynamiky, má větší přínosy na pomalejších než na rychlejších tratích.
Diskuse k článku