Menší týmy chtějí zpět levnější motory, Mosley připomíná svůj rozpočtový strop
Bernie Ecclestone otevřel s nápadem levnějších motorů téma, které se líbí menším týmům. Bývalý prezident FIA Mosley nabízí ještě radikálnější řešení.
Bernie Ecclestone otevřel s nápadem levnějších motorů téma, které se líbí menším týmům. Bývalý prezident FIA Max Mosley nabízí ještě radikálnější řešení.
Ecclestone chce prosadit dostupné motory pro menší týmy. Výrobcům dává na výběr, buď zlevní současné šestiválce, nebo vedle nich připraví levnější alternativu, která může mít podobu osmiválců.
Podporu této myšlence už vyjádřila Force India, nápad považuje za zajímavý dokonce i Red Bull. Pozitivně ho vnímá rovněž Sauber.
„Všichni se shodnou, že formule 1 musí představovat vrcholové technologie,“ řekla šéfka hinwilské stáje Monisha Kaltenbornová pro oficiální stránky soutěže. „Také musíme všichni akceptovat, že je pohon velkou nákladovou položkou. My jsme se nikdy nechtěli vrátit do časů, kdy motory stojí tolik.“
„Tento problém byl exponenciálně zvětšen skutečností, že jsou tu tak velké rozdíly mezi jednotlivými pohony, jeden hodně dominuje. Koncepty, o kterých se diskutuje, jsou z tohoto pohledu velmi zajímavé. Klíčovým elementem musí být rovnost mezi motory.“
Do diskuze o snižování nákladů se vložil také Max Mosley, který v čele FIA prosazoval rozpočtový strop. Kvůli velkému odporu ale neuspěl.
„Dokážu si představit, že velmi brzy budou všechny týmy na straně rozpočtového stropu,“ řekl pro Auto Motor und Sport. „Uvědomí si, že za 100 miliónů dolarů můžete mít skvělý motorsport a stavět technicky vyspělé vozy.“
Mosley si myslí, že by velké týmy mohla přesvědčit pravidla. Kdo by se podřídil rozpočtovému stropu, měl by technickou volnost ve vývoji vozu. Kdo by dál utrácel neomezeně, musel by dodržovat omezení daná současnými pravidly.
Ovšem něco podobného prosazoval i v roce 2009, a ve svém důsledku ho to stálo místo v čele federace.
Diskuse k článku