Měli by jezdci být trestáni za technická selhání vozů?

Účastníci čtvrteční tiskové konference Sebastian Vettel, Lewis Hamilton a Kevin Magnussen odpovídali na zajímavý dotaz, který podnítil svým prohlášením během týdnu bývalý pilot F1 Mark Webber.

1 Štítky: Kevin Magnussen Lewis Hamilton Sebastian Vettel Zveřejněno 7. 07 2017 — Lukáš Štěrovský

Otázka: Mark Webber nedávno vyslovil názor, podle kterého by jezdci neměli být penalizováni poklesem míst na startu za technická selhání. Co na to říkáte? Může být jezdec takto oddělen od týmu a naopak?

Sebastian Vettel: Myslím, že je to těžké. Rozumíme tomu, co měl Mark na mysli a má pravděpodobně pravdu. Na druhou stranu máte pravidla, která musí být jasně nastavena tak, aby týmy mohly pracovat v souladu s nimi. Vzhledem k tomu, že odjakživa jsou ve formuli 1 všichni konkurenceschopní, se pokaždé snažíte najít něco, co ostatní nemají. Vyvíjíte podle určitého vzorce, měníte třeba převodovku každý závod protože vám to přinese nějakou výhodu, takže nevím… je to těžké.

Lewis Hamilton: Rozumím tomu, jak to myslel. Neměl jsem moc času o tom přemýšlet. Ale dokážu si představit, že by bylo těžké to implementovat. Jste jeden tým. Pokud jezdec udělá chybu, tým ztratí body, a pokud chybuje tým, když se pokazí spolehlivost, poznamená to všechny členy týmu včetně jezdce… a jak víte, pokud máte problémy s motorem, dostanete nový a vyjdete z toho bez penalizace, pak často získáte zase výkonnostní výhodu. Takže nevím. Možná existuje způsob, jak to udělat.

Kevin Magnussen: Myslím, že je to frustrující pro jezdce, ale i pro tým. Je pravda, že když udělá chybu pilot, poznamená to i tým. Pokud ale odejde motor, je více na vině tým, mám-li to tak říct. Myslím, že řešením by mohlo být vzít týmu body z Poháru konstruktérů nebo tak něco, namísto penalizování jezdce na startu. Ale není to něco, o čem bych moc uvažoval.

Diskuse k článku

Jeden komentář: “Měli by jezdci být trestáni za technická selhání vozů?”

  1. villonso napsal:

    Ne, ne, ne, tohle rozhodně nezavádět! Závody jsou vždy vzrušující, je-li jejich součástí nějaká attrition, tj. postupné odstupování různých pilotů z různých příčin. Tresty za technická selhání by způsobily, že by se týmy ve svých závodních režimech staly extrémně konzervativními, což by F1 sebralo určité napětí. Pilot by např. nemohl stále tlačit na pilu, přičemž právě po tomto jezdci dlouho volali, až se toho letos dočkali.

Napsat komentář