Měl tlak v pneumatikách vliv na rychlost?

Po závodě v Itálii se objevily informace, že Hamilton měl nižší tlak v pneumatikách. Hrozila i diskvalifikace ze závodu.

2 Štítky: Lewis Hamilton Zveřejněno 7. 09 2015 — Marie Tomšíková

Šéf Pirelli Paul Hembery řekl, že nižší tlak v pneumatikách potenciálně mohl mít vliv na vyšší výkon nebo bezpečnost. Naopak Hamilton tvrdí, že takové malé množství nic neovlivní.

Pirelli již dříve varovalo týmy, aby si dávaly větší pozor na tlak v pneumatikách poté, co opustí boxy. Nastavený limit byl 19,5 PSI na začátku závodu. Nicméně vyšetřování FIA ukázalo, že Hamiltonova levá zadní byla 0,3 PSI pod limitem a Rosbergova dokonce 1,1 PSI pod limitem.

„Nejvíce všechny zajímá výkon, a to pro nás vytváří potenciální problémy, ale nižší tlak může představovat výhodu. Věděli jsme, že to bude závod na jeden pit stop, takže počet kol na jedné sadě pneumatik bude vyšší. Museli jsme se přizpůsobit této situaci. Věděli jsme, že v oblasti levé přední mohou nastat problémy. Před závodem jsme týmy varovali z důvodu připomenutí a osvěžení paměti,“ řekl Hembery.

Naopak vítěz závodu prohlásil, že hodnota 0,3 neměla vliv na chování auta.

„Jsou zde limity snad na všechno. Pokoušíme se je udržovat na co nejnižších číslech, ale vždy je dodržujeme. Z nějakého důvodu byla naměřena hodnota 0,3, ale ta neměla absolutně žádný vliv na auto. Hodnota by musela být nejméně dvakrát vyšší, abychom měli možnost něco poznat. Zvlášť když to bylo jen na jedné pneumatice. Vyhráli jsme, protože jsme byli nejrychlejší,“ řekl Hamilton.

 

 

Diskuse k článku

2 komentáře: “Měl tlak v pneumatikách vliv na rychlost?”

  1. Jirx napsal:

    0,3 psi fakt nemá vliv, poznat je rozdíl cca 1 psi.

    A nechci se hádat s borci z Pirelli, do výroby gum vidim jak koza do motorů, ale pokud zvýším tlak v gumách nad nějaké týmem zjištěné optimum, gumy budou o trošku víc klouzat a odcházet rychleji. Tím se budou snáze přehřívat a ještě o něco víc klouzat… Chápu, že se Pirelli snaží zlepšit absorbování růzých (ostrých) nečistot a nerovností gumou a zabránit tak jejímu poničení, ale tohle podle mě nikam nevede. Pokud se guma kvůli vyššímu tlaku opotřebuje snáze a rychleji, pak stačí ještě menší vnější (mikro)poškození gumy a máme stejnej průser jako ve Spa.

  2. juress napsal:

    Jasně, že taková hodnota neměla vliv na výkon ani náhodou. Právě naopak odlišné hodnoty na pneumatikách jsou špatné.

Napsat komentář