Měl jsem až moc dobrý restart, domnívá se Vettel

Lídr šampionátu prohrál bitvu s Lewisem Hamiltonem o vítězství v GP Belgie.

Štítky: Ferrari GP Belgie Zveřejněno 27. 08 2017 — Pavel Fabry

Sebastian Vettel se domnívá, že svůj restart po safety caru v závěru Velké ceny Belgie nezvládl ideálně, podle svých slov se totiž dostal příliš blízko za vedoucího Lewise Hamiltona.

Němec celý závod těsně stíhal svého hlavního rivala v boji o mistrovský titul. Šanci na předjetí mu dal ve 30. kole safety car, který vyjel na trať kvůli množství úlomků po vzájemné kolizi pilotů Force Indie Sergia Péreze a Estebana Ocona. Při následných zastávkách v boxech Hamilton nazul měkké pneumatiky, zatímco Vettel vsadil na ultraměkké.

Pilot Ferrari se díky rychlejším pneumatikám mohl pověsit za svého soupeře, v nájezdu do Eau Rouge se však k Hamiltonovu mercedesu dostal příliš blízko a musel drobně zvolnit. Na rovince Kemmel sice na Hamiltona zaútočil, ten jej však odsoudil do vnější stopy a tlak ustál.

„Samozřejmě jsem věděl, že máme výhodu v pneumatikách, ultraměkké fungovaly v několika prvních kolech lépe než měkké, zejména při restartu,“ řekl Vettel. „Na výjezdu z první zatáčky jsem byl nalepený na Lewisovi, nebylo tak těžké jet za ním tak blízko, a to by možná ten problém… můj restart byl v úvodní fázi příliš dobrý, byl jsem příliš blízko.

Kdybych to měl udělat znovu, možná bych zkusil něco jiného, víme ale, že mají velice dobrou maximální rychlost v kvalifikačním režimu i na startu závodu. Na startu jsem pocítil, jak silní byli do kopce, takže jsem nechtěl být ani moc vzadu. Najít optimum je těžké, Lewis před Eau Rouge také trochu zvolnil, což si mohl dovolit, protože věděl, že má pak na konci rovinky dobrou maximální rychlost.“

Vettel byl nicméně spokojený s rychlostí, kterou Ferrari ve Spa předvedlo: „V prostředním sektoru bylo těžké se jich držet, ale zůstali jsme blízko, možná jsme měli výhodu v prvním a třetím sektoru, ale celkově bylo auto velmi dobré.

V porovnání se Silverstonem jsme toho nezměnili moc, což na jednu stranu ukazuje, že Silverstone byl možná prostě jen špatný víkend, ale také jsme vylepšili auto, hlavně v závodním režimu. Na Silverstonu jsme v průměru ztráceli sekundu na kolo, takže je to velký pokrok, jsem velice, velice šťastný, jsme na správné cestě. Už si nemyslím, že přijde nějaký okruh, kterého bychom se měli bát.“

Kimi Räikkönen si svůj závod zkomplikoval už po devíti kolech, když podle sportovních komisařů nerespektoval dvojité žluté vlajky kvůli odstavenému vozu Maxe Verstappena. Fin dostal penalizaci 10 sekund stop and go. Pozdější safety car mu však výrazně pomohl, při restartu nakonec předjel krajana Valtteriho Bottase a skončil čtvrtý za Danielem Ricciardem.

„Obecně jsme byli o tomto víkendu konkurenceschopní,“ řekl Räikkönen. „V závodě bylo auto dobré na měkké směsi, zatímco na ultraměkké jsem se po několika kolech trápil se zadními gumami.

Když jsem uviděl žluté vlajky, byl jsem na rovince, na pravé straně a jsem si jistý, že jsem nejel o nic rychleji než ve kterémkoliv jiném kole. Penalizace nebyla ideální, ale naštěstí pak vyjel safety car a my jsme mohli něco dohnat. Předjel jsem Bottase a pak jsem se pokusil dostat blízko k Ricciardovi, ale nebyli jsme dost rychlí na to, abychom ho předjeli, jelikož byl v závodním režimu překvapivě dobrý.“

Diskuse k článku

Napsat komentář